اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی:

76 درصد مراتع استان خراسان جنوبی ممیزی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 76 درصد مراتع استان خراسان جنوبی ممیزی شده است.

76 درصد مراتع استان خراسان جنوبی ممیزی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی چهارشنبه‌شب در جمع مدیران خراسان جنوبی، میزان مراتع ممیزی شده در استان را 4 میلیون و 800 هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: تعداد خانوار بهره‌مند از این میزان مراتع 22 هزار خانوار هستند.

وی تعداد پروانه‌های صادر شده برای بهره‌برداری از مراتع استان را 10 هزار و 510 فقره عنوان کرد و یادآور شد: ذی‌حقان یعنی کسانی که از گذشته دامداربوده‌اند و شرایط خاصی دارند، می‌توانند برای گرفتن پروانه بهره‌برداری از مراتع اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی متوسط سطح مرتع برای هر خانوار را در این بهره‌برداری 211 هکتار و میزان دام مجاز را برای هر خانوار 66 راس دام عنوان کرد.

شریفی از تهیه طرح مرتع‌داری بالغ بر یک‌میلیون و 170 هزار هکتار از مراتع استان در قالب 109 فقره خبر داد و گفت: در استان خراسان جنوبی 3 میلیون و 400 هزار هکتار واحد دامی وجود دارند که مراتع استان فقط جوابگوی یک سوم این دام‌ها است.

وی میزان مراتع استان را 6 میلیون و 300 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: 6 هزار و 200 هکتار از این مراتع متراکم و 700 هزار هکتار از مراتع فقیر و کم‌تراکم هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به تولیدات گیاهی استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این تولیدات آنغوزه است که پیش‌بینی تولید این محصول در سال جاری 12 تن به ارزش ریالی 400 میلیون تومان است.

شریفی اظهار کرد: این محصول به لحاظ اقتصادی از ارزش بالایی برخوردار است که با توجه به اینکه فرآوری این محصول در کشور انجام نمی‌شود 100 درصد تولیدات آن صادر می‌شود.

وی افزود: تمام محصولات گیاهی تولیدی در استان برای 116 هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول