اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 18 پروژه منابع طبیعی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از 18 پروژه منابع طبیعی در دهه فجر گفت: این تعداد پروژه برای 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

بهره‌برداری از 18 پروژه منابع طبیعی در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 18 پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها 3 هزار و 675 نفر از این طرح‌ها بهره‌‌مند می‌شوند.

وی اعتبار اجرای این پروژه‌ها را 2 میلیارد و 645 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان 400 میلیون ریال از محل منابع ملی، یک میلیارد و 985 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 260 میلیون ریال نیز از محل حوادث تأمین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی میزان اشتغال ایجاد شده با اجرای این طرح‌ها را 53 شغل عنوان کرد و افزود: میزان اشتغال غیر مستقیم این طرح‌ها و پروژه‌ها برای 447 نفر خواهد بود.

شریفی، پیشگیری و مهار سیلاب، مدیریت روان‌آب‌های سطحی در مناطق بیابانی، عملیات بیومکانیک، جنگل‌کاری، توسعه درختکاری و فضای سبز را از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال دانست.

وی با بیان اینکه از 18 پروژه افتتاحی دهه فجر 12 مورد امسال آغاز شده و به پایان رسیده است، افزود: تنها 6 طرح از سال گذشته آغاز شده که این طرح‌ها در روستاهای خدا آفرید، کرند، ریگ بشرویه، کوچ، اسفدن، مزار سیدعلی و نخاب اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی عملیات اجرای این طرح‌ها را گابیون‌بندی، مدیریت هرز آب، هلالی آبگیر، بذرکاری و اجرای کمربند حفاظتی عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، بشرویه و قاین به بهره‌برداری می‌رسد.

شریفی از افزایش 7.58 درصدی اعتبارات منابع این نهاد در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال‌جاری 9 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار به این نهاد اختصاص یافته است.

وی، به میزان حفاظت صورت گرفته از اراضی منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: براساس استانداردهای موجود در این بخش باید برای هر 10 هزار کیلومتر یک نفر نیروی محافظتی وجود داشته باشد این در حالی است که در کشور ما در حال حاضر برای هر 65 هزار کیلومتر یک نیروی محافظتی وجود دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی یادآور شد:‌ خراسان‌جنوبی به واسطه کمبود نزولات بارندگی از نظر پوشش گیاهی وضعیت مناسبی ندارد که باید با اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی نسبت به کاهش میزان بیابان در این منطقه تلاش کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول