اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خبر داد

توزیع 400 هزار اصله نهال رایگان در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی از توزیع رایگان 400 هزار اصله نهال به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: این تعداد اصله نهال در غالب نهال‌های کاج، سرو، ارغوان، سنجد و بادام توزیع می‌شود.

توزیع 400 هزار اصله نهال رایگان در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، از توزیع رایگان 400 هزار اصله نهال به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: این تعداد اصله نهال در غالب نهال‌های کاج، سرو، ارغوان، سنجد و بادام توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهار داشت:‌ با توجه به هزینه‌بر بودن این اقدام کسانی ‌که اقدام به درخت‌کاری در بیش از نیم هکتار از فضای سبز کنند قبل و بعد از نهال‌کاری بر کار آنها نظارت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اعتبارات این مجموعه افزود: مجموع اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال گذشته در غالب اعتبارات استانی، ملی، خشک‌سالی، توسعه نهبندان و گردشگری بالغ بر 9 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

*اختصاص 50 درصد اعتبارات به آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه 50 درصد این اعتبار به بخش آبخیزداری اختصاص یافته است، گفت: با این اعتبار 233 پروژه آبخیزداری، مرتع، بیابان، جنگل، حفاظت، ترویج، ممیزی و اداری در قالب 410 عملیات انجام شده است.

*افزایش 20 میلی‌متری میزان بارندگی در خراسان‌جنوبی

شریفی با اشاره به میزان بارندگی اخیر در استان گفت: میزان بارندگی در استان در سال جاری 72 میلی‌متر بوده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل 50 میلی‌متر بوده که این افزایش بارندگی برای دامداران و کشاورزان مفید بوده است.

وی از استحصال 15 میلیون مترمکعب آب در بخش آبخیزداری در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان استحصال آب در سازه‌های آبخیزداری تأثیر مستقیمی در آب‌دهی قنوات و چشمه‌ها و افزایش آب‌های زیرزمینی داشته است.

*بهره‌برداری از 13 پروژه منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی به مهمترین برنامه‌های این مجموعه در هفته‌ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از 13 پروژه با اعتبار 314 میلیون تومان از جمله این برنامه‌ها است.

شریفی ادامه داد: هم‌چنین برگزاری مراسم درختکاری در محل دانشگاه آزاد بیرجند هم‌زمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، امام جمعه بیرجند، مشاور ارشد پروژه‌ سه‌قلعه و مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌های کشور از جمله برنامه‌های اصلی برای گرامیداشت این هفته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول