اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

دلالان بخش کشاورزی یکی از معضلات این بخش هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان جنوبی گفت: دلالان و واسطه‌های بخش کشاورزی یکی از معضلات پیش روی این بخش هستند.

دلالان بخش کشاورزی یکی از معضلات این بخش هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند،  بهرام حسنی در کمیسیون کشاورزی این اتاق با بیان اینکه در کشور شاخص مدونی برای حمایت از بخش کشاورزی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان تازه تأسیس خراسان‌جنوبی سهم عمده‌ای در تولید محصولات غذایی دارد اما بهره‌برداران انگیزه کافی را نداشته و همین موضوع سبب بروز معضلاتی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تأمین اعتبار خوبی برای استان حاصل شد، افزود: اتاق بازرگانی باید به عنوان یک بازو عمل کند و با مشارکت با ذی‌ربطان مشکلات را به حداقل برساند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌جنوبی ادامه داد: باید عمل‌گرا بود و قوانین را در راستای اهداف کلان سوق داد چرا که بخش کشاورزی بخش محرومی است و باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

بهرامی با بیان اینکه صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی دو نوع هستند، گفت: در خراسان‌جنوبی فقط یک نوع صندوق استانی تشکیل شده است که تنها به تشکل‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: با وجود محصولات با کیفیت بالا در استان اما سهم صنایع تبدیلی بخش کشاورزی تنها 3 درصد بوده که بسیار ناچیز است.

نایب رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه  از عملکرد نامطلوب تعاونی‌ها و تشکل‌ها ابراز نارضایتی کرد.

علی کمیلی ادامه داد: در استان‌های دیگر طبق ماده 12 درآمد حاصل از فروش ساختمان‌های مازاد جهاد کشاورزی در راستای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هزینه می‌شود اما در خراسان‌جنوبی با توجه به اینکه قبلا استان نبوده، ساختمان اضافه‌ای برای فروش ندارد و آن بخش از سرمایه صندوق نیز که قرار بوده از خراسان‌رضوی به این استان اختصاص یابد محقق نشده است. 

وی یادآور شد: از این رو بر اساس صحبت‌ها و پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است سهم استان خراسان‌جنوبی و چند استان دیگری که با این مشکل مواجه هستند از منابع ملی تأمین شود و تا زمانی که سهم دولت تأمین نشود صندوق نمی‌تواند افزایش سرمایه دهد.

نایب رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی از اختصاص 2 میلیارد تومان برای تشکل‌های استانی خبر داد.

کمیلی نظام صنفی بخش کشاورزی را مغفول مانده دانست و گفت: تشکیل صندوق‌های شهرستانی بدون حمایت دولت کارآیی ندارد.

وی تصریح کرد: 19 شرکت مشاوره‌ای در بخش کشاورزی در سطح استان وجود دارند و مشمول حمایت صندوق می‌شوند اما برخی از این شرکت‌ها فعالیت چندانی ندارند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول