اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی:

مراتع خراسان‌جنوبی جواب‌گوی یک سوم دام‌های موجود هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی از نظر وجود مراتع با کمبوداتی مواجه است در حال حاضر دو سوم دام استان مازاد بر مراتع موجود است.

مراتع خراسان‌جنوبی جواب‌گوی یک سوم دام‌های موجود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی صبح امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: عوامل انسانی و طبیعی زیادی به منابع طبیعی ما خسارت وارد می‌کنند که باید از این تخریب جلوگیری شود.

وی افزود: از جمله عوامل انسانی مؤثر در تخریب منابع طبیعی می‌توان به شخم و شیار بی‌مورد، چرای بی‌رویه دام و بوته‌‌کنی توسط دامداران و روستاییان اشاره کرد که صدمات زیادی را به این عرصه‌ها وارد می‌کند.

*مراتع خراسان‌جنوبی جواب‌گوی یک سوم دام موجود هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تعداد واحد دامی استان را 3 میلیون و 400 هزار رأس دام عنوان کرد و گفت: دو سوم دام استان مازاد بر مراتع هستند و مراتع استان فقط جواب‌گوی یک سوم دام موجود است.

شریفی، از جایگزینی دام سنگین به جای دام سبک، تعادل دام و مرتع، استفاده درست از مراتع و توجه به مباحث فنی و استفاده از نظرات کارشناسان مرتع به ‌عنوان راه‌های حفظ مراتع یاد کرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف منابع طبیعی در پروژه ترسیب کربن جایگزینی دام سنگین به جای دام سبک بوده است که علاوه بر کاهش فشار بر مراتع درآمدزایی بیشتری نیز برای روستاییان داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به میزان بارندگی اخیر در استان گفت: میزان بارندگی در استان در سال جاری 72 میلی‌متر بوده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل 50 میلی‌متر بوده که این افزایش بارندگی برای دامداران و کشاورزان مفید بوده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول