اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

زنگ منابع طبیعی در مدارس خراسان‌جنوبی نواخته شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی زنگ منابع طبیعی در مدارس خراسان‌جنوبی نواخته شد.

زنگ منابع طبیعی در مدارس خراسان‌جنوبی نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند صبح امروز در مراسم نواختن زنگ منابع طبیعی در دبستان دخترانه امیدهای انقلاب اسلامی بیرجند با اشاره به تعریف منابع طبیعی اظهار داشت: آنچه که خداوند خلق کرده و در خلقت آن بشر دخالت نداشته منابع طبیعی نامیده می‌شود.

سیدمحمود حسینی، کوه‌ها، دشت‌ها، مراتع، علفزارها، مناطق بیابانی و دریاها را از جمله منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: خداوند منابع طبیعی را خلق کرده تا همه موجودات از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وی منابع طبیعی را جلوه و جمال الهی دانست و تصریح کرد: منابع طبیعی بستری است که رزق و روزی تمامی انسان‌ها به آن وابسته است و بنابراین همه باید به این امر مهم توجه داشته باشیم.

*منابع طبیعی بستر حیات انسان است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند منابع طبیعی را بستر حیات انسان‌ها برشمرد و گفت: حیات تمامی انسان‌های روی زمین به منابع طبیعی وابسته است بنابراین باید در راستای حفظ و نگه‌داری آنها کوشا باشیم.

حسینی، تولید اکسیژن، تأمین مواد غذایی، استفاده از چوب، کنترل آب و خاک و طراوت و شادابی را از فواید درخت دانست و ادامه داد: باید در راستای حفظ و نگه‌داری این نعمت و موهبت الهی تمام سعی و تلاش خود را به کار ببریم.

وی افزود: شهروندان و مردم استان می‌توانند هر گونه آسیب به درختان از جمله قطع و آتش‌سوزی درختان و تخریب منابع طبیعی را به شماره 09696 اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان منابع طبیعی صورت گیرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفندماه هر سال آغاز می‌شود، تصریح کرد: درخت یکی از نعمت‌های پروردگار است که باید از آن به خوبی مراقبت کنیم.

رمضان زحمتکش با بیان اینکه درخت تنظیم کننده اکسیژن و کربن است، گفت: انسان برای ادامه حیات خود نیاز به اکسیژن دارد و باید به خوبی از این منبع تأمین کننده اکسیژن مواظبت کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول