اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص 2 میلیون دلار به فاز دوم پروژه ترسیب کربن

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اختصاص 2 میلیون دلار برای اجرای فاز دوم پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی خبر داد.

اختصاص 2 میلیون دلار به فاز دوم پروژه ترسیب کربن
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی جمعه‌شب در کارگاه بین‌المللی آموزشی مشورتی مدیریت مشارکتی منابع طبیعی در مناطق خشک و نیمه‌خشک که همراه با بازدید از این پروژه در دشت حسین‌آباد غیناب سربیشه برگزار شد، به بیان مشخصات این پروژه پرداخت.
وی اظهار داشت: پروژه ترسیب کربن برنامه‌ای مشترک بین دولت جمهوری اسلامی ایران، برنامه عمران ملل متحد، تسهیلات جهانی زیست محیطی و مردم محلی منطقه سربیشه خراسان جنوبی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: فعالیت فاز نخست این پروژه از سال 2003 در دشت حسین‌آباد غیناب سربیشه آغاز شده است و با به پایان رسیدن فاز نخست این پروژه در سال 2009 فاز دوم آن از سال بعد به مدت پنج سال به صورت بین‌المللی آغاز شده است.
شریفی به اعتبار این پروژه اشاره کرد و گفت: فاز دوم این پروژه در سطح 40 روستا در مساحت حدود 200 هزار هکتار به تصویب رسیده است.
وی به مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: افزایش میزان ترسیب کربن، افزایش روحیه مشارکت‌پذیری در میان مردم، بهبود شاخص‌های زیست محیطی، بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی بهره‌برداران و کاهش خشکسالی و بلایای طبیعی از جمله مهم‌ترین این اهداف است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف جهانی اجرای این پروژه ارائه مدل ترسیب کربن در مناطق خشک و نیمه‌خشک است.
شریفی ادامه داد: هدف ملی از اجرای این پروژه نیز احیای مناطق تخریب شده دشت حسین‌آباد سربیشه و بهبود شاخص‌های توسعه انسانی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: کارشناسانی که در این کارگاه آموزشی حضور یافته‌اند از کشورهای افغانستان، پاکستان، اتیوپی، عراق، سوریه، هند، استرالیا و ترکیه است.
شریفی به اعتبارات این پروژه اشاره کرد و گفت: فاز نخست آن با اعتباری بالغ بر یک میلیون و 700 هزار دلار و فاز دوم آن با اعتباری بالغ بر 2 میلیون دلار آغاز شده است.
وی ادامه داد: این برنامه 40 روستای منطقه با 20 هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد که دستاوردهای زیادی را نیز تاکنون داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول