اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

اختصاص 1800 میلیون تومان اعتبار به منابع طبیعی نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از اختصاص مبلغ یک‌ میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان در سال جاری خبر داد.

اختصاص 1800 میلیون تومان اعتبار به منابع طبیعی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان حبیب‌الله شریفی صبح امروز در دیدار با فرماندار نهبندان اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌های چندین ساله در استان و به ویژه در شهرستان نهبندان تعریف و اجرای پروژه‌های آبخیزداری بسیار مهم و اولویت‌دار دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمامی ابعاد زندگی، محیط خانواده و ادارات باید فرهنگ اصلاح الگوی مصرف به درستی نهادینه شود، تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع ملی به ویژه آب وظیفه همگانی است تا از اسراف آب جلوگیری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در راستای بازدهی خوب منابع آب موفقیت‌آمیز باشد.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی آب را مایه حیات و زندگی عنوان کرد و افزود: در مصرف آب این ماده حیاتی باید تمام افراد صرفه‌جویی داشته باشند.

شریفی با اشاره به اینکه تاکنون در حوضه آبخیزداری در استان به ویژه در نهبندان پروژه‌ها و طرح‌های خوب و مؤثری تعریف و اجرایی شده است، ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری به منظور جمع‌آوری روان‌آب‌ها است که از این طریق می‌توان آب مورد نیاز بسیاری از مردم در زمنیه‌های مختلف را تأمین کرد.

وی جمع‌آوری روان آب‌ها، تقویت سفره‌های زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی، تقویت آب قنوات برای تأمین آب مورد نیاز بخشی از کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی را از اهم مزایای و پیامدهای مؤثر اجرای طرح‌های آبخیزداری از قبیل بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و گابیونی عنوان کرد.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: تاکنون در شهرستان نهبندان حدود 10 مورد بندهای سنگ و سیمانی، بیش از 100 مورد بند خاکی و بالغ بر 200 مورد بندهای گابیونی تعریف و ایجاد شده است.

شریفی با بیان اینکه طی روزهای گذشته خداوند باران رحمتش را بر این کشور و به تبع آن در استان ما بارانده است، گفت: طی همین بارندگی‌های اخیر در نهبندان بیش از یک میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان ذخیره و جمع‌آوری شده است.

وی از اختصاص مبلغ یک‌ میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از محل‌های مختلف اعتباری در سال جاری خبر داد و افزود: از این مبلغ میزان یک‌ میلیارد و 100 میلیون تومان از منابع استانی، ملی و خشک‌سالی و 700 میلیون تومان نیز از محل طرح توسعه نهبندان تأمین شده است.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در ادامه ضمن تشکر از فرماندار نهبندان به دلیل اختصاص مبلغ 700 میلیون تومان به این نهاد در راستای طرح‌های آبخیزداری تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی حاکم شده بر شهرستان اختصاص این مبلغ اعتبار از محل طرح توسعه نهبندان می‌تواند در قالب طرح‌های آبخیزداری مؤثر و مفید واقع شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول