اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خبر داد

سنددار شدن 76 درصد اراضی ملی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌‌جنوبی از سنددار شدن 76 درصد اراضی ملی در سطح استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: ما تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم تا سال آینده صد در صد اراضی ملی استان را سنددار کنیم.

سنددار شدن 76 درصد اراضی ملی در خراسان‌جنوبی
حبیب‌الله شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت:‌ 94.5 درصد مساحت خراسان‌جنوبی جزو منابع ملی است که براساس سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور باید سنددار شود.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح را جلوگیری از تعرض افراد سودجو یا افراد ناآگاه به اراضی ملی کشور که متعلق به دولت است، عنوان کرد و افزود:‌ سنددار کردن این اراضی گام بزرگی در راستای حفاظت از عرصه اراضی ملی است که در حال تحقق در سطح کشور است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی به وضعیت سنددار کردن اراضی ملی در استان اشاره کرد و گفت:‌ خراسان‌جنوبی بیش از 9 میلیون هکتار مساحت دارد که از این میزان بیش از 7 میلیون هکتار جزو اراضی ملی است.
 
*24 درصد اراضی ملی خراسان‌جنوبی سنددار نشده است
شریفی ادامه داد: از میزان مذکور کار سنددار کردن یک‌ میلیون و 500 هزار هکتار از این اراضی باقی مانده است که این شامل 24 درصد اراضی ملی خراسان‌جنوبی است.
وی افزود:‌ کار سنددار کردن اراضی ملی با اولویت مناطق بحرانی در استان آغاز شد چرا که در برخی از مناطق مانند مناطق حاشیه شهر بیرجند که زمین ارزش افزوده زیادی دارد در معرض تعرض افراد قرار داشت و لازم بود که در اسرع وقت نسبت به سنددار کردن این اراضی اقدام شود که این کار صورت گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی به میزان حفاظت صورت گرفته از اراضی منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: براساس استانداردهای موجود در این بخش باید برای هر 10 هزار کیلومتر یک نفر نیروی محافظتی وجود داشته باشد این در حالی است که در کشور ما در حال حاضر برای هر 65 هزار کیلومتر یک نیروی محافظتی وجود دارد.
شریفی تصریح کرد:‌ خراسان‌جنوبی به واسطه کمبود نزولات بارندگی از نظر پوشش گیاهی وضعیت مناسبی ندارد که باید با اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی نسبت به کاهش میزان بیابان در این منطقه تلاش کنیم.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول