اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد:

تصویب 140 میلیارد ریال برای پروژه سیاهکوه

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از تصویب 140 میلیارد ریال برای پروژه سیاهکوه در سفر چهارم هیئت دولت به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امید است با اختصاص این اعتبار این پروژه نیز در استان تحقق کامل پیدا کند.

تصویب 140 میلیارد ریال برای پروژه سیاهکوه
حبیب‌الله شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، از پیگیری تصویب ردیف اعتباری خاص برای پروژه سیاهکوه خبر داد و اظهار داشت: مسئولان استان پیگیر این مطلب هستند که ردیف اعتبار خاصی برای این پروژه اتخاذ شود تا در روند اجرایی آن تسریع شود.
وی افزود: این پروژه جزو مصوبات سفر سوم بوده است و در سفر چهارم هیئت دولت نیز اعتباری معادل 140 میلیارد ریال برای این پروژه تصویب شده است.
شریفی از تهیه طرح‌های مرتع‌داری در استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون برای یک میلیون و 170 هزار هکتار از مراتع خراسان جنوبی طرح تهیه شده که در غالب 109 فقره طرح است.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون طرح‌های تهیه شده برای یک میلیون و 42 هزار هکتار از مراتع استان تصویب شده که 6 هزار و 110 خانوار می‌توانند از این طرح‌ها بهره‌برداری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از فعالیت این مجموعه در راستای استفاده از انر‍ژی باد در منابع طبیعی خبر داد و افزود: در سال 89 تعداد هفت مورد تلمبه بادی در استان نصب شده است که قرار است امسال از محل اعتبارات خشکسالی این تعداد را گسترش دهیم.
شریفی از بذرپاشی 10 هزار هکتار در سطح استان از سال 84 تا 89 خبر داد و گفت: در این میزان از اراضی استان عملیات بذرپاشی و کنترل فارو انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در مدت زمان مذکور یک میلیون و 484 هزار اصله نهال گلدانی در استان تولید شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به اقدامات این مجموعه برای تامین آب شرب دام در سطح مراتع استان اشاره کرد و گفت: تا کنون تعداد 233 آبشخور دام در استان نصب شده است همچنین 105 مورد حفر چاه مالداری نیز در سطح مراتع استان صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول