اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خبر داد

وجود 2 میلیون هکتار بیابان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌جنوبی گفت: بیش از 2 میلیون هکتار بیابان در سطح این استان وجود دارد که باید با اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در این مناطق از فرسایش خاک و دیگر مشکلات جلوگیری کرد.

وجود 2 میلیون هکتار بیابان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حبیب‌الله شریفی ظهر امروز در گردهمایی دهیاران، مرتع‌داران و همیاران طبیعت در شهرستان فردوس اظهار داشت: حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری از مسائل مهم و مورد توجه در منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه اساس حفاظت از نظر فرهنگی و اجتماعی پیچیده است، افزود: مردم ما در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که نسبت به سرزمین خود حساس هستند و امروز نیز باید نسبت به زمینی که در آن زندگی می‌کنیم نیز حساس باشیم.

شریفی تصریح کرد: طبیعتی که خداوند متعال برای انسان‌ها آفریده و در هر نقطه آن عظمت خداوند به چشم می‌خورد روز‌به روز از سوی انسان‌ها دستخوش تغییر و سبب بروز مشکلاتی در زمین خاکی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: استان خراسان جنوبی جزو 18 استان بیابانی کشور است و بیش از 2 میلیون هکتار بیابان در سطح این استان وجود دارد که باید با اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در این مناطق از فرسایش خاک و دیگر مشکلات جلوگیری کرد.

وی، انسان را محور توسعه پایدار دانست و گفت: با حفظ منابع طبیعی می‌توان به امنیت غذایی و توسعه پایدار دست پیدا کرد.

امام جمعه شهر فردوس نیز در این مراسم به نقش مهم منابع طبیعی در زندگی بشر اشاره کرد و افزود: با پیشرفت تکنولوژی انسان سنت‌های گذشته را کنار گذاشته و با فعالیت‌های خود خسارت‌های جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجدالدین حسینی تصریح کرد: در جامعه بشریت نباید همه چیز را به خداوند نسبت داد چرا که بسیاری از مسائل ساخته دست خود انسان‌ها است.

وی یادآور شد: تولید گازهای گلخانه‌ای و ضربه زدن به لایه ازن هیچ ربطی به خدا و پیامبر ندارد و تنها توسط انسان‌ها انجام می‌شود.

در این مراسم از مرتع‌داران نمونه و دهیاران طبیعت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول