اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قاین:

دشمنان از وحدت جهان اسلام هراس دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قاین گفت: دشمنان از وحدت جهان اسلام ترس دارند، زیرا با وحدت تمام مسلمانان یکپارچه شده و مانعی برای نفوذ توطئه‌ها و عملی شدن نقشه‌های آنها می‌شوند.

دشمنان از وحدت جهان اسلام هراس دارند

حجت‌الا‌سلام سید مرتضی اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: همه مسلمانان و همه کسانی که در یک کشور زندگی می‌کنند باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.

وی با اشاره به آیه «واعتصمو به حبل‌الله و لا تفرقوا» افزود: اگر امت اسلام با یکدیگر در همه مسائل اصلی وحدت داشته باشند و پراکنده نشوند هیچ دشمنی نمی‌تواند میان آنها اختلافی ایجاد کند.

امام جمعه قاین تصریح کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بین مذاهب اسلامی اختلافاتی بود و بین کشورهای اسلامی هم وحدتی وجود نداشت و در فکر پشتیبانی از یکدیگر نبودند.

اصفهانی ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید موفق شد طرحی را برای وحدت میان مذاهب اسلامی اجرا کند که به مناسبت ولادت پیامبر اسلام از 12 ربیع‌الاول که اهل سنت ولادت پیامبر را در آن روز می‌دانند و تا 17 ربیع‌الاول که شیعیان ولادت پیامبر در این روز را قبول دارند هفته وحدت از سوی امام راحل نام‌گذاری شد که این مهم نشان از بینش اسلامی و ژرف امام(ره) داشت.

وی اضافه کرد: برای ایجاد وحدت بین اهل تسنن و شیعه باید هر کدام مذهب خودش را داشته باشد و در امور مشترک با هم وحدت داشته باشند همانند اینکه همه به طرف کعبه نماز بخوانند.

وحدت شیعه و سنی مانعی برابر نفوذ توطئه‌های دشمنان است

امام جمعه قاین قسمتی از گرفتارى مسلمانان را به دلیل اختلاف بین قشرهاى مسلمانان دانست و تصریح کرد: در جامعه امروزی نباید مسلمان‌ها با هم اختلاف داشته باشند بلکه باید این اختلافات را کنار بگذارند.

 

اصفهانی، اختلاف اصلی شیعه و سنی را در فرعیات دانست و گفت: این مذاهب در اصل انقلاب و اسلام هیچ اختلافی ندارند و دشمنان از وحدت جهان اسلام ترس دارند، زیرا با وحدت تمام مسلمانان یکپارچه شده و مانعی برای نفوذ توطئه‌ها و عملی شدن نقشه‌های آنها می‌شوند.

وی با بیان اینکه مذهب وهابیت را اهل سنت قبول ندارند، ادامه داد: شیعیان و اهل سنت باید هوشیار باشند که در میان آنها این فرقه راه پیدا نکند و تابع دشمن نشوند.

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه اختلاف بین دو مذهب ریشه‌اش از صدر اسلام است، گفت: برای اینکه وحدت بین شیعیان و اهل سنت بیشتر شود باید به مقدسات و بزرگان یکدیگر احترام بگذارند.

 

دشمنان از اختلافات میان شیعه و اهل سنت، علیه اسلام استفاده می‌کنند

اصفهانی با اشاره به اینکه پیشوایان و امامان ما هیچ وقت صحبت اختلاف‌انگیزی نمی‌کردند، عنوان کرد: دشمنان از اختلافات میان شیعه و اهل سنت، علیه اسلام استفاده می‌کنند.

وی متذکر شد: امروزه اختلاف میان این دو مذهب نه به نفع شیعیان نه به نفع اهل سنت است بلکه تنها به نفع کسانی است نه به مذهب شیعه و تسنن اعتقاد دارند و می‌خواهند میان این دو مذهب اختلاف ایجاد کنند.

امام جمعه قاین در پایان اذعان داشت: مسلمانان با اتحاد و همدلی توطئه‌های دشمنان را خنثی و در برابر هر عملی که سبب از بین رفتن وحدت میان مسلمانان شود واکنش نشان می‌دهند.

انتهای پیام/69008/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول