اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی بوشهر مطرح کرد

وحدت اصول‌گرایان زیر نظر جامعتین/ موتلفه در انتظار اظهار نظر جامعتین

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: وحدت جمعی اصول‌گرایان جز زیر نظر جامعتین تحقق پیدا نمی‌کند، حزب مؤتلفه اسلامی تاکنون مصداقی مشخص نکرده است و منتظر اظهارنظر جامعتین است.

وحدت اصول‌گرایان زیر نظر جامعتین/ موتلفه در انتظار اظهار نظر جامعتین

عبدالله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر از چهره‌های دانشگاهی و سیاسی استان بوشهر است که سال‌هاست در دانشگاه‌های استان بوشهر دروس مختلف را تدریس می‌کند و هم‌اکنون دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر است.

وی در این گفت‌وگو پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و وضعیت اصول‌گرایان اظهارنظرهایی داشته و معتقد است وحدت اصول‌گرایان در سایه اظهارنظر جامعتین صورت می‌گیرد.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار فارس با وی را می‌خوانید:

فارس: در مورد انتخابات آینده مسائل مختلفی از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح شده مهم‌ترین موضوع مطرح شده طرح انتخابات آزاد است؟ نظر شما در مورد این موضوع که از سوی برخی افراد مطرح شده چیست؟

فاتحی: بدیهی است که انتخابات آن هم درسطح ریاست جمهوری در هر کشوری به ویژه ایران اسلامی که تحولات جهانی را رقم می‌زند چالش برانگیز است، به همین جهت از ماه‌ها  قبل دوستان و دشمنان به تکاپو می‌افتند تا جریان انتخابات را به سمت و سوی دلخواه خود سوق بدهند، در انتخابات سال 88 با نقشه از پیش طراحی شده دشمن  شعار «تقلب» به عنوان رمز آشوب با تشکیل کمیته صیانت از آراء کلید خورد، در انتخابات پیش رو نیز دشمن شعار «انتخابات آزاد» را به صورت یکپارچه و هماهنگ در داخل و خارج مطرح کرد که در صورت ناکامی «انتخابات غیر آزاد» را رمز آشوب قرار دهد که با تذکر به موقع رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم این توطئه کم رنگ شده و به یاری خداوند از فضای انتخابات خارج خواهد شد ولی مغرضین بیکار نمی‌نشینند و باید منتظر حیله‌ای دیگر باشیم.

فارس:  اخیرا حداد عادل عنوان کرده از بین من، قالیباف و ولایتی دو نفر کنار خواهیم رفت؟ ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

فاتحی: اظهار نظر و اعلام مواضع برای افراد حقیقی و حقوقی آزاد است، این سه بزرگوار از افراد باسابقه و نیروهای مورد اعتماد مردم هستند و قصد حضور در انتخابات دارند و از روی دلسوزی خواستار وحدت شده‌اند.

این تصمیم بسیار ارزشمند است و مبتنی بر نظرسنجی‌هایی است که تاکنون انجام گرفته و رأی این سه نفر را مجموعا 60 درصد آرا نشان می‌دهد اما ممکن است با ورود افراد شاخص دیگر درصد آرا تغییر کند لذا معقول این است که دامنه وحدت نیروهای اصول‌گرا گسترش یافته و حمایت مجموعه متحد اصول‌گرایان را پشت سرخود داشته باشد، البته همانطور که می‌دانید این وحدت جمعی اصول‌گرایان جز زیر نظر جامعتین تحقق پیدا نمی‌کند، حزب مؤتلفه اسلامی تاکنون مصداقی مشخص نکرده است و منتظر اظهارنظر جامعتین است.

فارس: به نظر شما اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت می‌رسند؟

فاتحی: بدون شک دو جناح سیاسی مهم کشور رقیب انتخاباتی یکدیگر هستند و هر دو هم می‌خواهند در درون خود به وحدت برسند تا از شکستن آراء جلوگیری کنند و آراء بیشتری را کسب کنند، البته اصول‌گرایان اگر منش اصول‌گرائی را حفظ کنند و از روحانیّت جدا نشوند زمینه بیشتری برای رسیدن به وحدت دارند زیرا اصول‌گرای حقیقی، قدرت و ریاست را برای خدمت به مردم در چارچوب تعالیم دین مقدس اسلام و پاسداری از خون شهداء و آرمان ‌های امام راحل می‌خواهد ولی اصلاح‌طلبان در دوران حکومت خود با گرایش‌های لیبرال دموکراسی خود نشان دادند که اینگونه نیست و به همین جهت در انتخابات‌ها مورد پشتیبانی دیگران قرار می‌گیرند و این امر برای مردم ایران روشن شده است و از نظر ما کسانی که با جامعتین همراهی نکنند اصول‌گرای واقعی نیستند بلکه تحت تأثیر گرایش‌های شخصی یا جناحی هستند.

فارس: به نظر شما ورود به فضای انتخابات و درگیر کردن ذهن مردم به این موضوع آن هم در فرصت حدود 5 ماه باقی مانده به انتخابات کار صحیحی است؟

فاتحی: توصیه مقام معظم رهبری همواره این بوده که زود وارد فضای انتخابات نشوید، معلوم است که اختلافات زود هنگام انرژی‌ها را هدر می‌دهد و مانع از خدمت به مردم می‌شود لذا اگر از ابتدا همه باهم به توافق می‌رسیدند که زود وارد نشوند خیلی خوب بود ولی بعضی‌ها مدت‌ها‌ست که وارد میدان شده‌اند، بقیه هم نمی‌توانند دست روی دست بگذارند و بنشینند تا از قافله عقب بمانند.

به همین دلیل عده زیادی وارد میدان شده‌اند، البته عده‌ای فقط در حد اعلام آمادگی برای حضور می‌گویند و این اشکالی ندارد، آنچه خلاف است، تشکیل زودتر از موعد ستادها و انتخاب مسئولان ستادها در استان‌ها و شهرستان‌هاست که برخی به این کار دست زده‌اند.

گفت‌وگو از ایمان ندومی

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول