اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبران:

قرآن کریم کانون مشترک وحدت جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بخش سنی‌نشین عنبران گفت: حفظ وحدت با محوریت و کانون قرآن کریم و سیره نبی مکرم اسلام اصلی‌ترین پیام شیعیان و سنی‌ها است که می‌تواند کینه دشمنان را از بین ببرد.

قرآن کریم کانون مشترک وحدت جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یاور مرادی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در عنبران اظهار داشت: وحدت در تفکر اسلامی به معنای اتحاد است و با بهره‌گیری از این تفکر می‌توان بین مذاهب مختلف نقاط مشترک را برجسته کرد و همسو و هم هدف در جهت وفاق بیشتر حرکتی تأثیرگذار داشت.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم نیز کلمه اعتصموا به حب‌الله با هدف همسو شدن و تحمل همدیگر با رعایت تفکرات هر مذهب مورد تاکید قرار گرفته است.

مرادی خاطر نشان کرد: همان‌گونه که در زندگی نبی مکرم اسلام یهود و مسیحی و سایر ادیان در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی را تجربه می‌کردند در عصر معاصر نیز در آداب و شریعت اسلامی باید همه به برجستگی‌های دین اسلام به ویژه قرآن و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار چنگ بزنیم و از هرگونه تفرقه و دو دستگی دور باشیم.

این مسئول اضافه کرد: این وحدت و همدلی و داشتن تفکر همسویی در رسیدن به نقطه مشترک به معنای رد یا قبول شدن سیره و سلوک خاصی نیست بلکه رسیدن به نقطه مشترکی است که اهل سنت و شیعیان به یک خدا، کتاب، پیامبر، قبله، کعبه و آرمان معتقد هستند.

هفته وحدت میراث جاودانه امام راحل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اهل تسنن عنبران نمین بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در یک حرکت استراتژیک بنیان‌گذار کبیر انقلاب در رسیدن به نقطه وحدت و همدلی فاصله 12 تا 17 ربیع‌الاول را که پاسداشت میلاد مسعود حضرت پیامبر (ص) است به عنوان هفته وحدت تعیین کردند تا بدون کوچک‌ترین اختلاف نظری در مبدأ و آغاز تولد نبی مکرم اسلام مشترکات حفظ شده و از هرگونه تفرقه دوری شود.

مرادی یادآور شد: در این بین گروهی به نام وهابیت با پرچمداری عده‌ای زالو صفت پیدا شدند که با تفکرات انحرافی سعی می‌کنند بین شیعیان و سنی‌ها اختلاف بیندازند که قطعاً وهابیت نه تنها با شیعه و موضوع مهدویت مخالف است بلکه حتی با ارکان اعتقادی اهل تسنن نیز مخالفت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته وحدت جشن میلاد پیامبر مکرم اسلام در روستاهای سنی‌نشین هشین کوثر نیز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علما، روحانیان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد روستای سنی‌نشین هشین برگزار شد، فرماندار شهرستان کوثر پیام نور و رحمت نبی خدا را پیام هدایتگری و رستن بشر از جاهلت و نادانی توصیف کرد.

علیرضا حسینی گفت: پیامبر مکرم اسلام در حالی نور اسلام و قرآن را متجلی کرد که بشر در اوج گمراهی و ضلالت واقع شده بود و قطعاً آرزوها و آمال بشری در اوج تمایلات قرار داشت.

وی از مردم به عنوان پشتوانه اساسی نظام و جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: قرآن و آیات نورانی آن منشور اصلی وحدت مسلمانان است و در این شرایط که دنیا در تب تفرقه و دو دستگی می‌سوزد شایسته‌ترین عنصر در پیوند امت اسلامی رسیدن به مشترکات حقیقی است.

انتهای پیام/62001‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول