اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

وحدت به معنای یکی شدن شیعه و سنی نیست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: هدف از وحدت یکی شدن شیعه و سنی نیست بلکه رسیدن به نقطه مشترک در حفظ اصول و عقاید است.

وحدت به معنای یکی شدن شیعه و سنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام احمد شجاعی ظهر امروز در همایش وحدت رمز بقای جامعه اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت:‌ ما در وهله اول به جای واژه وحدت باید از کلمه همدلی و همسو شدن استفاده کنیم چرا که مفهوم وحدت یعنی یگانگی بین دو چیز که هرگز به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: همسو شدن غیر یگانه شدن است و گاه در ذهن‌ها این سئوال ایجاد می‌شود که آیا وحدت به معنای یکی شدن شیعه و سنی است و یا هدف دیگری دارد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: هدف این نیست که شیعه سنی شده و یا سنی به شیعه گرایش پیدا کند بلکه با تعبیر شایسته مقام معظم رهبری مفهوم وحدت آن است که در عین تعدد علایق و تفاوت سلایق و با محوریت قرآن کریم و سیره نبی خدا بتوانیم هم هدف و همسو حرکت کنیم.

شجاعی گفت: اگر به این نقطه مشترک رسیدیم قطعاً بهانه‌ای به دست دشمن ندادیم تا دشمن از تفرقه ما سوء استفاده کند و یا بخواهد بر آتش اختلاف و دودستگی‌ها بیفزاید.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل به ضرورت اقدامات موثر برای تثبیت وحدت جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: ما موضوع وحدت و همسویی را نباید مختص هفته وحدت بدانیم بلکه در طول سال می‌توانیم در این زمینه حرکتی مثبت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شجاعی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در طول سال و به مناسبت‌های مختلف علمای شیعه و سنی و عموم مردم با هم تعامل و ارتباط نزدیکی داشته باشند تا عملاً مفهوم وحدت و همسویی عینیت پیدا کند.

وی تصریح کرد:‌ البته در استان ما وحدت شیعه و سنی در حد مطلوبی است که ما این را در وهله اول در سایه هشدارها و انذارهای به موقع نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل می‌دانیم که خطر وهابیت را گوشزد کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: در مرحله دوم باید تلاش سربازان گمنام امام عصر (عج) را پاس بداریم که همیشه مراقبت کرده‌اند و اجازه نداده‌اند گروه‌های وهابی در منطقه ما نفوذ پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شجاعی در پایان سخنان خود گفت:‌ البته هوش و درایت مردم منطقه نیز در این زمینه راهگشا بوده به طوری که مردم عنبران و خورش رستم با فرهنگ و شناخت عمیقی که از احکام نورانی اسلام داشته و توطئه وهابیت را درک کرده‌اند هرگز اجازه نداده‌اند کدورت و تفرقه‌ای در بین آنها حاکم شود.

انتهای پیام/62002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول