اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

هفته وحدت همانند روز قدس می‌تواند جهان اسلام را متحد سازد

خبرگزاری فارس: مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: هفته وحدت و روز پیامبر اکرم (ص) همانند روز قدس می‌تواند جهان اسلام را متحد سازد.

هفته وحدت همانند روز قدس می‌تواند جهان اسلام را متحد سازد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام و هفته وحدت اظهار داشت: میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) رحمتی از جانب پروردگار بود که خواست با اخلاق و کردار عالی نشأت گرفته از وجود آن پیامبر بزرگوار، دل‌ها را به هم نزدیک کند و همین امر موجب شد تا امت اسلام متحد و واحد حرکت کنند.

وی افزود: امتی که پیامبر در آن مبعوث شد در جنگ‌های قبیله‌ای و تفرقه، زشت‌ترین اعمال زمان خود را مرتکب می‌شد، و هیچ قدرتی توان تالیف قلوب آنان را نداشت تا اینکه خدا پیامبر اکرم را مبعوث کرد.

نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در لبنان بیان کرد: مکتب پیامبر که دل‌های بشریت را متحد و یکسان کرد، هدف اصلی از بعثت آن بزرگوار، پرستش خداوند در سایه وحدت و یگانگی بود.

تسخیری اضافه کرد: امروز جهان اسلام از لحاظ جمعیت، ثروت و داشتن افراد نخبه و دانشمند کمبودی ندارد و موقعیت استراتژیک ما هم ضعیف نیست اما مشکل آن جایی است که استکبار درون و حب نفس و استبداد حاکمان و در سده‌های اخیر، استکبار جهانی بر جهان اسلام مسلط شده است.

وی تصریح کرد: ما زمینه‌های تفرقه را ایجاد کردیم و به همدیگر رحم نکردیم و در حالی سخن از عدالت و مهربانی و برادری و اخوت می‌زنیم که در عمل چنین نمی‌کنیم، بزرگ‌ترین شعار استکبارگران، این است که «تفرقه بینداز و حکومت کن» و متأسفانه ما هم گاهی در این زمینه خواسته یا ناخواسته به دشمنان کمک کرده‌ایم.

مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید بدانیم دشمن کیست و خطر کجا است زیرا امروز توطئه به گونه‌ای است که هرگز حمله‌های نظامی نمی‌تواند کشورهای جهان اسلام را به کرنش بکشد و در حقیقت این تفرقه و مسلمان کشی و برادرکشی است که کمر جهان اسلام را خم می‌کند.

تسخیری اضافه کرد: کشورهای ایران، مصر، عربستان، عراق، پاکستان و ترکیه هیچ‌ کدام به تنهایی به جایی نمی‌رسند باید دل‌ها یکی شود، حرف‌ها با عمل هماهنگ باشد و تا زمانی که گفتار و عمل یکی نباشد به جایی نخواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به جایی برسیم که دل‌ها، سخنان و عملکردمان یکی باشد و امت اسلامی زمانی موفق است که امت واحده باشد زیرا هرگز یک کشور و یک ملت به تنهایی موفق نمی‌شود.

نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در لبنان ادامه داد: مردم موحد در حقیقت کسانی هستند که در سایه وحدت، خدا را پرستش می‌کنند زیرا تا دل‌های مسلمین یکی نشود وضعیت همین است که می‌بینیم.

تسخیری افزود: امروز قدرت‌های غربی و سلطه‌گران تماشا می‌کنند و منتظرند ما چگونه همدیگر را به زمین می‌زنیم و ملاحظه می‌کنید که در حال حاضر کشورهای مختلف عالم اسلام در چه وضعیتی قرار دارند.

وی بیان داشت: پرستش خداوند زمانی محقق است که اعمال ما برای خدا باشد و گرنه چگونه انسان در حالی که برادر مسلمانش را در حمله انتحاری با نیت قربتا الی‌الله بکشد، می‌تواند به سعادت برسد و اصولا چنین قصد تقربی چگونه حاصل می‌شود.

مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: چگونه است که در بسیاری کشورهای اسلامی، مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و البته به ه‌طور حتم برنده اصلی این بازی استکبار جهانی است، اگرچه آنها استراتژی خودشان را دارند و دنبال سود هستند و این ما هستیم که باید روشن ضمیر بوده و بصیرت داشته باشیم و بدانیم چه کاری به نفع یا ضرر جامعه ما است.

تسخیری عنوان داشت: امروز توطئه استکبار به عنوان آخرین ضربه به پیکر جهان اسلام، گسترش این تفرقه است.

وی گفت: خداوند متعال برای امت اسلام، امنیت و آرامش و آسایش و زندگی خوب خواسته است زیرا در جامعه‌ای که امنیت و آرامش نباشد این جامعه نمی‌تواند آرام و سالم باشد، این توانمندی‌هایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد اگر در کنار هم قرار گیرد و این ثروتی که در راه تفرقه دارد خرج می‌شود در راه برادری و محبت و وحدت خرج شود جهان اسلام گلستان می‌شود.

وی ادامه داد: این وظیفه علما و اندیشمندان و دولتمردان و همه امت اسلام است که این شعار رسول‌الله را تحقق ببخشند و امت واحده در واقع امتی است که فرمان رسول خدا را اطاعت کند.

مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند با اخوت و وحدت الگوی عالی جهان اسلام باشند

نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در لبنان گفت: ما می‌توانیم استان سیستان و بلوچستان را به عنوان یک الگو برای جامعه بشریت ارائه دهیم و مردم این استان می‌توانند با همزیستی و اخوت و وحدت، الگوی عالی برای جهان اسلام باشند.

تسخیری افزود: عدالت شرط اصلی دوام و بقا است و هیچ نظامی نمی‌تواند پابرجا باشد تا عدالت در آن برقرار نباشد و ممکن است که یک نظام کافر با عدالت دوام پیدا کند اما یک نظامی که با عنوان اسلام حرکت می‌کند با ظلم دوام پیدا نمی‌کند و لذا عدالت شرط اساسی نظام است.

وی بیان داشت: در همین راستا از روزی که امام راحل و مقام معظم رهبری، رهبری این امت را برعهده گرفتند، با تمام وجود به دنبال این هستند که عدالت را در جامعه پیاده کنند که البته این امر نیازمند زمینه‌سازی بیشتر و گسترده‌تر است.

مشاور عالی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: هیچ دشمنی برای ایران خیر نمی‌خواهد و جنگ هشت ساله، ترور، انفجارها، ایجاد دشمنی و حق ضایع کردن‌ها از سوی دشمنان برای همین بود که بتوانند میراث گذشته را بر این نظام تحمیل کنند.

انتهای پیام/75001ن/ی40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول