اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

حفظ وحدت جهان اسلام در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن و سنت نبوی سرمایه اصلی مسلمانان است و تمدن اسلامی براساس این دو یادگار پیامبر بنا شده است، گفت: حفظ وحدت جهان اسلام در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

حفظ وحدت جهان اسلام در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در همایش رسول مهر و وحدت در سایه سار بصیرت و بیداری اسلامی، با تبریک میلاد رسول مکرم اسلام (ص) و امام جعغر صادق(ع)، اظهار کرد: تأکید بر حفظ اصول و آرمان‌های اسلامی و دوری جستن از مواردی که موجب تفرقه و فاصله بین مسلمانان می‌شود، از جمله مواردی است که در قرآن بارها به آن اشاره و تأکید شده است.

وی با بیان اینکه مفهوم وحدت، اتحاد و انسجام همراه با حفظ اصول و عقاید هر کدام از مذاهب دین مبین اسلام است، ادامه داد: حفظ وحدت و همدلی جهان اسلام، در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگر حائز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اتخاذ مواضع هم‌راستا و مقابله با دشمن مشترک، یکی از عوامل تعمیق اتحاد و همدلی در میان مسلمانان است که همواره مورد تأکید نبی مکرم اسلام (ص) بوده و به حفظ وحدت و تقریب مذاهب کمک شایانی می‌کند.

فروزان‌مهر در ادامه تصریح کرد: هفته وحدت یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل است که آثار و برکات چشمگیری در گستره جهان اسلام داشته و امید است با حفظ این سنت، بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت اتحاد و انسجام هر چه بیشتر امت بزرگ اسلامی برداریم.

وی افزود: با اتکا به امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد جهان اسلام، می‌توان زمینه رشد و تعالی هر چه بیشتر امت اسلامی را فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه آمریکا به عنوان ام‌الفساد و سردمدار نظام سلطه با توهین به مقدسات و شعائر اسلامی و ایجاد محدودیت‌ها علیه مسلمانان و همچنین دخالت‌های پنهان و آشکار در جوامع اسلامی، سعی در تفرقه‌افکنی میان مسلمانان دارد، عنوان کرد: مسلمانان با درک صحیح این موقعیت حساس و به پشتوانه اشتراکات فراوان دینی و همچنین در سایه تعالیم قرآن و سیره اهل بیت(ع)، توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

فروزان‌مهر بیان داشت: خودباوری، درک صحیح و حس هماهنگ بین جوامع اسلامی، مؤلفه‌های اصلی قدرت نظام اسلامی هستند که امید می‌رود با تدبیر در بهره‌برداری از کثرت مسلمانان، ذخایر و نعمات خدادادی پهنه بسیار وسیع جهان اسلام، گام‌های مؤثری در عرصه جهانی با اتحاد و انسجام هرچه بیشتر امت اسلام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: وحدت بین جوامع مسلمان و الگو‌برداری از انقلاب اسلامی ایران، منجر به ایجاد زمینه بیداری اسلامی شده و تحولات شگرف عصر حاضر نیز با تأسی از این  انقلاب و رهبری امام راحل بوده است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سال آینده، متذکر شد: با توجه به اینکه فتنه‌انگیزی نظام سلطه و استکبار در ایجاد تفرقه میان امت اسلامی بر کسی پوشیده نیست، دشمنان اسلام و ایران با تشکیل اتاق‌های فکر، سعی در تفرقه‌افکنی در حوزه‌های قومی و دینی کرده و با طراحی توطئه‌های مختلف، در تلاشند تا از فرصت انتخابات برای دستیابی به مقاصد شوم خود استفاده کنند که بصیرت و آگاهی مردم، نقش مهمی در خنثی‌سازی این توطئه‌ها دارد.

فروزان‌مهر همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، ابراز داشت: حضور آحاد مردم اعم از شیعه و سنی در برنامه‌های این ایام، به ویژه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، ضمن مأیوس کردن دشمنان، نشانگر مردمی بودن نظام و همراهی آنان با ولایت و رهبری خواهد بود.

در این همایش همچنین، مولانا نظیر احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح موقعیت حساس سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر، اذعان داشت: در اطراف کشور ما هم‌اکنون، بحران‌های گوناگونی در جریان است و دشمن سعی در سرایت دادن آن به داخل کشور ما دارد.

وی با اشاره به حسن درایت مقام معظم رهبری و تعامل مثال‌زدنی ایشان با مردم و مسئولان اضافه کرد: این مهم باعث خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در نیل به اهداف شومشان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تفرقه‌افکنی در بین صفوف به هم پیوسته امت اسلامی، اصلی‌ترین هدف دشمنان نظام و اسلام است که تمسک به آیات و روایات و توجه به شیوه‌های دشمن‌شناسی رسول مکرم اسلام(ص) دراین راستا، باید مورد توجه آحاد امت اسلامی باشد.

مولانا احمد سلامی با بیان اینکه هفته وحدت یک راهبرد اساسی است و از لازمه‌های ایجاد و تعمیق وحدت، شناخت دشمن است، عنوان کرد: قرآن ظرفیت معنوی بی‌بدیل مسلمانان است که در هیچ مکتبی وجود ندارد و باید از آن در جهت وحدت و همبستگی هرچه بیشتر امت اسلامی استفاده کرد.

انتهای پیام/70009/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول