اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران استانی و کشوری

جشنواره سراسری شعر لولاک در سنندج آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره سراسری شعر لولاک در راستای برگزاری چهارمین همایش سراسری منادیان وحدت استان کردستان با حضور شاعران استانی و کشوری در سنندج آغاز شد.

جشنواره سراسری شعر لولاک در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این همایش یک روزه اظهار کرد: در راستای برگزاری این جشنواره که فراخوان آن از دو ماه گذشته اعلام شده بود، 450 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری افزود: از این تعداد اثر 100 اثر مربوط به شاعران کردستانی بود که اشعار خود را در وصف حضرت محمد(ص) سروده بودند.

وی خاطرنشان کرد: برترین‌های این اشعار که به سه زبان کردی، فارسی و ترکی از سوی شاعران به دبیرخانه همایش ارسال شده بود در این همایش قرائت می‌شود.

وی همچنین به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: عاشقانه‌هایی تقدیم به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و پیامبر اعظم(ص) پیام‌آور رحمت و منادی وحدت، محورهای این همایش سراسری بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان لبیک به ندای رهبری، بیعت با امام خمینی(ره) که منادی وحدت در عصر حاضر بودند و بیعت با شهدای گرانقدر اسلام را از جمله اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد و یادآور شد: با برگزاری این جشنواره‌ها زمینه تحکیم وحدت و انسجام بین مسلمانان بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری عنوان کرد: همایش منادیان وحدت قریب به چهار سال است که در هفته وحدت در استان کردستان برگزار می‌شود و هر ساله با استقبال گسترده‌ای از سوی علاقمندان و نویسندگان و فرهیختگان سراسر کشور همراه است.

وی با بیان اینکه امسال این همایش در قالب شعر نبوی در حال برگزاری است، بیان کرد: استقبال شاعران سراسر کشور از این جشنواره ستودنی و قابل تقدیر بود.

وی در پایان بیان کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حوزه هنری و کانون مداحان استان کردستان در برگزاری چهارمین همایش سراسری منادیان وحدت همکاری داشتند.

انتهای پیام/79007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول