اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مدارس حوزه‌های علمیه در تهذیب و تزکیه طلاب نقش تأثیرگذاری دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مدارس حوزه‌های علمیه در تهذیب و تزکیه طلاب نقش تأثیرگذاری دارند.

مدارس حوزه‌های علمیه در تهذیب و تزکیه طلاب نقش تأثیرگذاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مؤسسان و اعضای هیئت‌ امنای مدارس حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه خواهران فعال است و این فضا و امکانات برای حضور آنها در عرصه معارف علمی و کسب علوم قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در اسلام فراگیری علم بسیار تأکید شده و از جایگاه بالایی برخوردار است و در این میان خواهران قشر معظم جامعه بوده که باید در کسب دانش تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بر ارتباط حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها و مدارس تأکید کرد و افزود: ارتباط حوزه‌های علمیه خواهران با دانشگاه‌ها خوب است و ارتباط همین مدارس با جوانان و نوجوانان بسیار مطلوب است.

باریک‌بین با اشاره به نقش مهم حوزه‌های علمیه در کشور خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن در تربیت عالمان برجسته نقش تأثیرگذاری داشته است.

امام جمعه شهر قزوین ادامه داد: همین حوزه‌های علمیه بود که توانست شخصیت‌های ارزنده‌ای به جامعه معرفی کند که نمونه بارز آن حضرت امام خمینی (ر‌ه) و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در معرفی فرزندان به دروس حوزوی بیان کرد: خانواده‌ای اگر فرزندی علاقه‌مند به فراگیری دروس حوزوی داشت به مدارس علمیه معرفی کند این فرزندان می‌توانند در آینده به شخصیت‌های برجسته و از عالمان با تقوا در جامعه شوند.

باریک‌بین با اشاره به نقش مؤسسان مدارس حوزه‌های علمیه و هیئت‌های این مدارس عنوان کرد: باید در مدارس حوزه‌های علمیه خواهران با همفکری با استادان و هیئت امنا و بهره‌گیری از نظرات سازنده روحانیون برجسته استان قزوین تحول چشمگیری صورت گیرد که می‌تواند برکات فراوانی را در برداشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان قزوین تصریح کرد: امروز مدارس حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منظم هستند تا بتوانیم اساتید برجسته و طلاب نخبه را معرفی کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول