اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیشابور خبر داد

اختصاص بیش از 3 میلیارد ریال برای تکمیل 5 حوزه علمیه در نیشابور

خبرگزاری فارس: فرماندار نیشابور گفت: امسال 3 میلیارد و 463 میلیون ریال برای تکمیل پنج حوزه علمیه و مصلی در نیشابور اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 3 میلیارد ریال برای تکمیل 5 حوزه علمیه در نیشابور

سیدجلال هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در فصل منابع آب 15 میلیارد و 820 میلیون ریال اعتبار تعریف شد تا جهاد کشاورزی با پنج پروژه، اداره آب با سه پروژه و اداره آب و فاضلاب شهری با سه پروژه در برنامه تامین و عرضه آب فعالیت کنند.

وی یادآور شد: شرکت‌ شهرک‌های صنعتی نیشابور نیز پنج پروژه را با اعتبار 18 میلیارد و 900 میلیون ریال برای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خیام و عطار این شهرستان اجرایی می‌کند.

این نماینده عالی دولت با بیان اینکه در هیچ مقطعی چون دولت‌های نهم و دهم به احداث بناهای دینی توجه نشده است، گفت: امسال 3 میلیارد و 463 میلیون ریال برای تکمیل پنج حوزه علمیه و مصلی اختصاص یافت.

هاشمی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته دولت 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به تکمیل مجتمع فرهنگی مذهبی مصلای خرو مساعدت داشته است، گفت: امسال نیز 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای تکمیل مصلی اختصاص داده شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان نیشابور ادامه داد: امسال 291 پروژه عمرانی با اعتبار 303 میلیارد و 73 میلیون ریال در سطح این شهرستان اجرایی می‌شود.

هاشمی گفت: این اعتبارات در قالب 18 فصل و 57 برنامه توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: پروژه‌های فصل عمران شهری و روستایی با 8/29 درصد، فصل حمل و نقل با 5/28 درصد و فصل کشاورزی و منابع طبیعی با 3/8 درصد حائز بیشترین اعتبار بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فصل فرهنگ، هنر و گردشگری با 9/7 درصد، فصل صنعت و معدن با 7 درصد، فصل آب با 2/5 درصد و فصل آموزش با 9/4 درصد مجموع اعتبارات عمرانی شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی، با اشاره به اینکه سال گذشته 290 پروژه عمرانی در شهرستان پی‌گیری شد، اضافه کرد: تعدادی از این پروژه‌ها امسال آغاز و به پایان می‌رسد و برخی تکمیلی است.

فرماندار نیشابور با اشاره به سخن استاندار در ارتباط با وضعیت برخی بودجه‌های دستگاه‌های اجرایی در سطح تهران از مسئولان شهرستان خواست با پشتکار زیاد و با رایزنی مناسب اعتبارات دیگری را برای نیشابور فراهم کنند.

هاشمی محل این اعتبارات را از اعتبارات سرمایه‌ای و تملک دارایی که بیشتر از حمل عوارض مالیاتی تامین می‌شود، عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول