اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخلال در روند ساخت حوزه علمیه گچساران

زمین حوزه علمیه خواهران گچساران تصرف عدوانی شده است

خبرگزاری فارس: نماینده هیئت مؤسس حوزه علمیه خواهران گچساران گفت: بخشی از زمین حوزه علمیه خواهران گچساران تصرف عدوانی شده و عملیات اجرایی ساخت این حوزه با مشکل مواجه شده است.

زمین حوزه علمیه خواهران گچساران تصرف عدوانی شده است

حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت، از عناصر مهم و اصلی و مولد فرهنگ در کشور بوده و گفتار و فعالیت‌های این قشر دینی مورد قبول افراد جامعه است.

در صورت حل مشکل مکان، حوزه علمیه خواهران گچساران مهر ماه طلبه می‌پذیرد

نماینده هیئت مؤسس حوزه علمیه خواهران گچساران ابراز داشت: حوزه‌های علمیه به عنوان متولی اصلی هدایت دینی در جامعه و مرجع رسمی تبیین ارزش‌ها و تثبیت باورهای دینی و استنباط احکام عملی روحانیت است.

کرمی با اشاره به لزوم تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه‌های معنوی جامعه افزود: دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافات، فراهم کردن زمینه برای اجرای احکام الهی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه از جمله رسالت‌های حوزه‌های علمیه در تقویت و ارتقای فرهنگ دینی و معنوی جامعه است.

وی با بیان اینکه گچساران با مشکل کمبود روحانی مواجه است تصریح کرد: راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران در گچساران سبب تشویق حضور بانوان در این حوزه و در نتیجه بهره‌گیری از توان معنوی و دینی طلبه‌های خواهر در مدارس و دانشگاه‌ها است.

کرمی با انتقاد از تعطیلی حوزه علمیه خواهران گچساران در چند سال اخیر بیان داشت: هیئت مؤسس حوزه علمیه آمادگی راه‌اندازی مجدد این حوزه و برگزاری کلاس‌ها را برای اول مهر دارد.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران برای راه‌اندازی و آغاز به کار به ساختمان آموزشی نیاز دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته با فرماندار گچساران راهکارهایی پیرامون رفع این مشکل ارائه شده است.

10 میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی حوزه علمیه خواهران اختصاص یافت

نماینده هیئت مؤسس حوزه علمیه خواهران گچساران تصریح کرد: فعالیت‌ها و راهنمایی‌های طلبه‌های خواهر میزان تأثیرپذیری مطلوبی در دختران دارد و تقویت این نهاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

کرمی یادآور شد: این نهاد به عنوان یک پایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی بوده و تشویق دختران برای حضور در حوزه‌های علمیه و علم‌آموزی همراه با کسب معرفت دینی و اسلامی ضرورت دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه علمیه خواهران گچساران رشته فقه و مبانی حقوق توسط استادان مجرب تدریس خواهد شد و علاقمندان به این رشته می‌توانند با حضور در کلاس‌های حوزه علمیه این رشته را با پرداخت هزینه کمتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها فرا گیرند.

کرمی از ادارات و نهادهای گچساران خواست تا در راستای راه‌اندازی، تجهیزات و امکانات حوزه علمیه خواهران با این پایگاه معنوی و دینی همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت حدود 7 هزار متر جنب میدان فردوسی گچساران برای احداث حوزه علمیه خواهران در نظر گرفته شده است ابراز داشت: 250 متر از این زمین توسط فردی تصرف عدوانی شده است.

کرمی با بیان اینکه به منظور آغاز عملیات اجرایی احداث این ساختمان افزون بر 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است از مسئولان بنیاد مسکن و مسئولان مربوطه خواست تا مشکل زمین حوزه علمیه را برطرف کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول