اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌غربی:

حوزه‌های علمیه رسالت جهانی دارند

خبرگزاری فارس:‌ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌غربی گفت: امروز حوزه‌های علمیه شیعه به برکت انقلاب اسلامی رسالت جهانی دارند.

حوزه‌های علمیه رسالت جهانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری در اجتماع طلاب تازه معمم شده حوزه علمیه بناب اظهار داشت: طلاب باید تلاش کنند تا در حد فقاهت و اسلام‌شناسی تحصیل کنند و افق دید، اهداف و آرمان‌های خود را در سطح جهان تعریف کنند حتی اگر فعالیت‌شان در یک بخش و یا روستا باشد.

وی افزود: حضرت آیت‌العظمی بروجردی بعد از رسیدن به مرحله فقاهت و اجتهاد در نجف و پس از بازگشت به ایران حدود 20 سال در بروجرد به تبلیغات و فعالیت‌های دینی مشغول بود.

وی ادامه داد من می‌توانم در شهرستان خوی از 20 نفر از شاگردان مبرز مرحوم بحرالعلوم، کاشف الغطاء، شیخ انصاری صاحب جواهر و شیخ هادی تهرانی نام ببرم که فقیه و مجتهد بودند در عین حال سال‌های متمادی در این شهر مرزی خدمت کرده‌اند بدون اینکه دنبال القاب و عناوین باشند و یا از کسی چشمداشتی داشته باشند.

وی در ادامه سطحی‌نگری، ساده‌اندیشی، گرایش به مادیات، عوام‌زدگی، انزواطلبی را از جمله آفت‌های سر راه طلاب جوان برشمرد و گفت: باید مواظب باشیم تا به این آفت‌ها مبتلا نشویم.

مسئول حوزه علمیه خوی، ولایی و انقلابی‌بودن، عمل به مسئولیت، جلوه‌داری و پیشوایی، داشتن قدرت تحلیل و بینش سیاسی، آشنایی با فرهنگ و رسومات جامعه و تخلق به اخلاق اسلامی را به عنوان رمزهای موفقیت روحانیت در تبلیغ دین مقدس اسلام برشمرد.

وی با تبریک مجدد میلاد امام عصر(عج) و تبریک تلبس طلاب به لباس روحانیت گفت: تلاش کنید هیچ وقت از این لباس مقدس که لباس رسول خدا(ص) و ائمه اطهار است جدا نشوید.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول