اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

نبود حوزه علمیه خلأ بزرگ فرهنگی در آبیک است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، نبود حوزه علمیه را بزرگ‌ترین خلأ فرهنگی در این شهرستان دانست.

نبود حوزه علمیه خلأ بزرگ فرهنگی در آبیک است

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک برای پیشبرد اهداف تعیین شده، ساماندهی و اعزام روحانی به مناطق مختلف روستایی و شهری به وجود مبلغان نیازمند است.

وی افزود: متأسفانه نبود حوزه علمیه در شهرستان آبیک، اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان را برای احیای سنت حسنه تبلیغ با مشکل مواجه ساخته است.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل کمبود روحانی نتوانسته‌ایم به درخواست‌های متعدد از سوی مردم روستاها و ادارات مختلف شهرستان مبنی بر نیاز به روحانی پاسخ مثبتی بدهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه در این شهرستان به بیش از 100 روحانی نیازمندیم، تصریح کرد: در حال حاضر 37 روحانی در شهرستان آبیک داریم که از این تعداد 10 نفر روحانی مستقر در طرح هجرت و 27 نفر از روحانیون مردمی و در ادارات مشغول به فعالیت‌های دینی هستند.

حسینی ادامه داد: عده قلیلی از روحانیونی هم که در شهرستان آبیک هستند با هزار و یک مشکل موجود مستقر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: مشکل اسکان و نبود منابع مالی برای تأمین معیشتی روحانیون و نبود بودجه برای استفاده از روحانیون برجسته، مجرب و به‌روز در شهرها روستاها و عدم دسترسی فرزندان بزرگ روحانیون به دبیرستان و مدارس راهنمایی در روستاها و هزینه ایاب و ذهاب از مشکلاتی است که در خصوص استقرار روحانیون در شهرها و روستاها با آن مواجه هستیم.

این مسئول بیان کرد: 95 مسجد و 20 حسینیه در شهرستان آبیک وجود دارد که در شهر آبیک با وجود 17 مسجد در 10 مسجد نماز جماعت اقامه می‌شود و در ماه‌‌های خاصی از سال به ‌ویژه ماه مبارک رمضان، محرم، صفر و ایام تعطیلات تابستان فعال هستند و نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی و دینی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اظهار کرد: با توجه به اینکه مساجد از پایگاه‌های دینی و فرهنگی محسوب می‌شوند و بسترهای لازم برای امور فرهنگی و تبلیغی فراهم است، می‌طلبد که حضور مبغلان و روحانیون در شهرستان پررنگ‌تر باشد.

حسینی افزود: با احداث حوزه علمیه علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی متعدد، کمبود روحانی در شهرستان آبیک برطرف می‌شود و دیگر در نزد مردم شرمنده نیستیم.

وی یادآور شد: می‌طلبد که مسئولان شهرستان آبیک و استان قزوین در خصوص تأمین اعتبار برا ی احداث حوزه علمیه توجه ویژه داشته باشند، چرا که زمین احداث حوزه علمیه خواهران و برادران تعیین شده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول