اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه بیش از 15 میلیارد ریال

ساختمان حوزه علمیه "فاطمیه" شهرستان انار بلااستفاده است

خبرگزاری فارس: با هزینه بیش از 15 میلیارد ریال اکنون ساختمان حوزه علمیه خواهران "فاطمیه" بیاض شهرستان انار تخلیه و بلااستفاده شده است.

ساختمان حوزه علمیه "فاطمیه" شهرستان انار بلااستفاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، ساختمان حوزه علمیه بیاض شهرستان انار در زمینی به مساحت 750 متر مربع و با زیربنای 220 متر مربع احداث شده است.

این ساختمان در چهار طبقه شامل کلاس درس، کتابخانه،‌ سالن آمفی‌تئاتر، خوابگاه، ساختمان اداری و سلف سرویس با تجهیزات کامل رفاهی و اداری در سال 76 بنا شده است.

هزینه احداث این ساختمان بالغ بر 15 میلیارد ریال توسط خیر حاج فاطمه رحیمی تأمین شده است.

این خیر 37 هزار و 500 متر مربع زمین مشجر پسته با 18 ساعت آب و دو دستگاه خودرو را برای مخارج این حوزه اختصاص داده است که مدت هفت سال در آن تدریس دروس حوزوی انجام می‌گرفت.

اما به گفته معتمدان محل به دلیل اختلافات سلیقه‌ای این ساختمان تعطیل و هم اکنون حوزه در یک منزل مسکونی نه چندان مناسب در حال فعالیت است. 

این خیر همچنین زمینی را به مساحت 34 هزار و 600 متر مربع برای خوابگاه حوزه تهیه کرده، اما به دلیل تعطیلی حوزه از احداث خوابگاه منصرف شده است.

مقدار زیادی مواد خوراکی از قبیل برنج، روغن، حبوبات و ... طی مدت سه سال در ساختمان این حوزه بدون مصرف از بین رفته است.

حاج فاطمه رحیمی تاکنون کارهای خیری از جمله احداث دو مدرسه راهنمایی و متوسطه، یک باب خانه معلم، مسجد ولی‌عصر (عج) و همچنین کمک برای خانه بهداشت، کمک به فنی و حرفه‌ای و کمک هزینه برای درمانگاه این دهستان را متقبل و حدود 7 میلیارد تومان در کار خیر هزینه کرده است.

وی گفت: من فرزندی ندارم و دوست دارم پس از مرگم تمام سرمایه زندگی‌ام در امور خیر هزینه شود.

به گزارش فارس، ساختمان حوزه علیمه خواهران بیاض شهرستان انار در حال تخریب است و بسیاری از تجهیزات اداری و 2 هزار و 500 جلد کتاب از جمله قرآن کریم در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند. 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول