اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه هفتکل خبر داد

جذب 30 طلبه جدید در حوزه علمیه هفتکل

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه هفتکل از جذب 30 طلبه جدید در شهرستان هفتکل برای تحصیل در علوم دینی خبر داد.

جذب 30 طلبه جدید در حوزه علمیه هفتکل

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار داشت: در سال نخست حوزه علمیه هفتکل که سال 1385 بود، این مرکز آموزشی دینی 10 طلبه جذب و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: با گذشت سال‌ها از فعالیت این مرکز، هم اکنون 73 طلبه در پنج پایه تحصیلی در این حوزه به فراگیری علوم دینی مشغول هستند که فعالیت‌های فرهنگی زیادی را در سطح شهر انجام می‌دهند.

امام جمعه هفتکل گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد طلاب حوزه علمیه با تعدیل به 90 نفر می‌رسد حال آنکه پیش از این، جوانان علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی باید به حوزه‌های علمیه شهرهای دیگر هجرت می‌کردند.

ابراهیمی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر چهار استاد رسمی که حکم استادی آنها توسط شورای مدیریت حوزه علمیه قم صادر شده است کار تدریس در حوزه علمیه هفتکل را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید نیز دو استاد دیگر را جذب کرده‌ایم، افزود: در شهرستان هفتکل هم اکنون 13 روحانی مستقر هستند که برخی از آنها نیز در حوزه علمیه تدریس می‌کنند.

امام جمعه هفتکل اظهار داشت: کارهای فرهنگی در سطح شهر توسط طلاب و روحانیون انجام می‌شود و تمام مساجد شهر با حضور روحانیون فعال هستند.

حوزه علمیه هفتکل در سال پیامبر اعظم (ص) با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اهواز آیت‌الله موسوی جزایری به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و به همین مناسبت نام مقدس رسول اکرم (ص) برای آن انتخاب شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول