اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه گیلان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه استان در بودجه سال 91 خبر داد.

اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان بودجه حوزه‌های علمیه استان در سال گذشته را 275 میلیون تومان خواند و اظهار کرد: امسال بودجه حوزه‌های علمیه گیلان 20 برابر شده است.

وی از اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه گیلان در بودجه سال 91 خبر داد و افزود: اعتبارات مذکور طبق پیوست قانون بودجه است و نمی‌توانیم آن را کاهش، افزایش یا تغییر دهیم.

به گفته اصغریان، 4 درصد از بودجه گیلان باید به حوزه‌های علمیه اختصاص داده شود و این اعتبارات با هماهنگی مسئول عالی استان و رئیس حوزه‌های علمیه کشور توزیع می‌شود.

این مسئول با اشاره به 222 میلیارد تومان مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گیلان در سال جاری، تصریح کرد: مبلغ 78 میلیارد تومان اعتبارات مذکور طبق جدول پیوست قانون بودجه توزیع شده و قانون موارد مصرف آن را مشخص کرده است.

معاون استاندار گیلان به اختصاص هشت درصد اعتبارات استانی برای اجرای طرح هادی اشاره کرد و گفت: چهار درصد از بودجه استان برای شهرک‌های صنعتی اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه چهار درصد از اعتبارات عمرانی گیلان مربوط به آب شرب روستاها است، ابراز کرد: یک درصد از اعتبارات عمرانی استان به سازمان ورزش و جوانان تعلق دارد و از سرجمع بودجه استانی کم شده و در اختیار وزارتخانه مربوطه قرار گرفته است.

اصغریان اختصاص نیم درصد از اعتبارات عمرانی گیلان را مربوط به ترویج فرهنگ قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغ مذکور از مرکز از بودجه استانی کسر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های استان در اختیار پایگاه‌های مقاومت بسیج قرار می‌گیرد، بیان کرد: امسال حدود 121 میلیارد تومان از اعتبارات را می‌توانیم توزیع کنیم ضمن اینکه 21 میلیارد تومان از محل دو درصد فروش نفت خام و گاز طبیعی به گیلان تعلق می‌گیرد.

وی مجموع اعتبارات توزیع شده در گیلان را 142 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: بودجه عمرانی استان معادل 32 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد اما اعتبارات در اختیار ما برای توزیع تنها 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول