اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران:

دستورالعمل مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ابلاغ دستورالعمل مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

دستورالعمل مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی مخاطبین مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران را طلاب پایه‌های اول تا پنجم دیپلم و پایه‌های سوم تا هفتم سیکل دوره عمومی (کارشناسی) ذکر کرد و افزود: این مسابقات با هدف زمینه‌سازی برای افزایش انس طلاب با قرآن مجید و افزایش فعالیت‌های قرآنی، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادهای طلاب در زمینه علوم قرآنی، تامین برخی از نیازهای طلاب در زمینه آشنایی با مفاهیم عمیق قرآن، کشف استعدادهای درخشان و نخبگان قرآنی در میان طلاب، ‌توسعه فرهنگی غنی قرآنی در سطح عالی بین طلاب و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های قرآنی در مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مفاد جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این مسابقات شامل حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی، قرائت، ترجمه و مفاهیم، تفسیر ترتیبی و تفسیر موضوعی و مقاله‌نویسی و ارائه آثار ادبی و هنری می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه حفظ ترتیبی قرآن کریم در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود گفت: این مسابقه در سه رده حفظ کل، نصف و ثلث قرآن کریم و هر کدام همراه ترجمه است که در 10 آبان ‌ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرائت، ترجمه و مفاهیم، تفسیر ترتیبی و حفظ و تفسیر موضوعی در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شوند ادامه داد: مسابقه قرائت به کل قرآن کریم اختصاص دارد و به روش ترتیل بدون صوت و لحن اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام قندی خاطر نشان کرد: مسابقه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در میان طلاب پایه دوم دیپلم و چهارم سیکل برگزار می‌شود. تفسیر ترتیبی نیز به تفسیر سوره‌های یس، حجرات، عنکبوت، لقمان، قصص و اسرا اختصاص دارد که ویژه طلاب سه دیپلم و پنج سیکل است.

وی مسابقه اشراق را نیز مربوط به حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با تفسیر دانست و یادآور شد: این مسابقه در میان طلاب پایه چهارم دیپلم و ششم سیکل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مرحله مدرسه‌ای مسابقات قرائت، نسیم قرآن، تبیان و اشراق از ابتدای مهر ماه تا پایان سال 91 اجرا خواهد شد.

وی افزود: در رشته قرائت فقط دو نفر از کل شرکت‌کنندگان رشته قرائت در مرحله مدرسه‌ای، مشروط به کسب امتیاز حداقل 85 درصد، به مرحله استانی راه می‌یابند و در سایر رشته‌ها، تمام شرکت‌کنندگان در همان رشته، مشروط به کسب امتیاز حداقل 85 درصد از مجموع امتیازات مرحله مدرسه‌ای، به مرحله استانی راه می‌یابند.

حجت‌الاسلام قندی ادامه داد: با توجه به ایجاد زمینه حضور و مشارکت همه طلاب در این رقابت سالم، طلابی که در سال‌های گذشته در رشته‌های حفظ ترتیبی و قرائت قرآن‌، حائز رتبه شده‌اند، تا سه سال امکان شرکت در همان رشته را نخواهند داشت.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول