اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌گیری از زبان‌های خارجی

حوزه‌های علمیه بیداری اسلامی را گسترش دهند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: وقت آن رسیده است که حوزه‌های علمیه به زبان‌های مختلف به ویژه انگلیسی دین و بیداری اسلامی را در کشورهای دیگر نشر دهند.

حوزه‌های علمیه بیداری اسلامی را گسترش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در آیین طرح مساجد ماه مبارک رمضان این ماه را ماه مهمانی معنوی دانست و اظهار داشت: خداوند در این ماه قرآن را نازل کرده است.

وی بیان داشت: در ماه مبارک رمضان باید از قرآن به عنوان سفره معنوی این ماه بهره بریم.

حسینی ابراز داشت: هر چیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان و وقت چیدن گل‌های زیبای قرآنی است.

وی تصریح کرد: نهضت بیداری ثمره انقلاب اسلامی است و وقت آن رسیده که حوزه‌های علمیه به زبان‌های مختلف به ویژه انگلیسی مسلط و دین را در کشورهای دیگر نشر دهند.

حسینی تمام رشته‌های قرآنی شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و ... را مقدمه‌ای بر فهم قرآن دانست و بیان داشت: عمل به قرآن مقدمه‌ای برای رسیدن به بهشت و ملکوت اعلی است.

وی خاطرنشان کرد: فتنه‌های کنونی از قبیل ماهواره، اینترنت، اعتیاد و دیگر فتنه‌هایی که دشمن برای انحراف جوانان ما ایجاد کرده است، زندگی را برای برخی خانواده‌ها به سیاهی و تباهی کشانده و باید در این ماه با تفسیر قرآن و روان‌تر کردن آن جوانان را به راه راست هدایت کرد.

حسینی با اشاره به ارزش‌های زکات آن را موجب پرهیز دادن روح انسان‌ها از وابستگی به دنیا و پاک شدن مال انسان دانست و گفت: در شهرستان رفسنجان که زکات بر پسته واجب نیست، باید زکات مستحبی را رواج داد تا محرومان جامعه کم شوند و به فقرا و نیازمندان بیشتر رسیدگی شود.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان کتاب تفسیر سوره لقمان که توسط استاد قرائتی تألیف شده است در اختیار مبلغان مساجد قرار داده شود تا آنها این کتاب را به اهل مسجد برسانند.

حسینی ابراز داشت: در پایان ماه مبارک رمضان با برگزاری آزمونی از این کتاب ارزشمند از هر مسجد 2 نفر که نمونه هستند با هزینه‌ای که شهرداری در اختیار این امر فرهنگی قرار داده است به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول