اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

حوزه‌های علمیه بنیه علمی خود را تقویت کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: امروز زمان آن فرا رسیده تا حوزه‌های علمیه بنیه علمی خود را تقویت کنند.

حوزه‌های علمیه بنیه علمی خود را تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری در آیین گشایش طرح آموزشی، تبلیغی و تعلیمی ضیافت ملکوت که با حضور استاندار و ائمه جمعه و جماعات آذربایجان‌غربی در شهرستان چالدران برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید با تقویت بنیه علمی خود به مبارزه با تفکرات پوچ غرب بپردازند و اجازه ندهند این تفکرات جهان اسلام را به سیطره خود دربیاورد.

وی با بیان اینکه اولین گام در یادگیری علم و استفاده از آن در دفاع از حریم اسلام و ولایت اخلاص است، افزود: کسی که طالب علم است باید ابتدا خود را به این صفت مجهز کند.

شکوری با بیان اینکه مبارزه با هجمه فرهنگی استکبار وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه است، اضافه کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه در تنویر افکار عمومی، مبارزه انحرافات و بدعت‌ها نقش روشنگرانه دارند.

امام جمعه خوی گفت: در زمان حاضر مقابله با همجه فرهنگی استکبار جهانی و مبارزه با تفکرات غربی وظیفه اصلی روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

وی به نقش روحانیت در ساماندهی افکار عمومی و اقنای فکری جامعه اشاره و اضافه کرد: روحانیت دژ مستحکمی است که می‌تواند علاوه بر مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، سنگرهای فکری و عقیدتی دشمنان را درهم ریزد.

امام جمعه خوی ادامه داد: جامعه ایران همگام با دیگر جوامع بشری به سوی جهانی‌شدن پیش می‌رود و طلاب حوزه‌های علمیه، اساتید حوزه‌ها و روحانیت معظم باید از هم‌اکنون در تفسیرهای قرآنی پاسخگویی به نیازهای جامعه را محور تحصیل، تدریس و پژوهش‌های خود قرار دهند.

به گفته وی پیروزی انقلاب ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور شیعه ایران فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین اسلام واقعی و ولایت است به طوری که از صدر اسلام تاکنون شیعه فرصتی برای تبیین دیدگاه‌های ولایت ائمه اطهار (ع) را نداشته حالا که این فرصت به دست آمده است باید به درستی از آن بهره‌برداری کنیم.

شکوری یادآور شد: امروز دین و اصل ولایت مورد حمایت نظام و دولت است و این فرصت خوبی است تا طلاب و روحانیان، اسلام اصیل و ولایت ائمه اطهار (ع) را در داخل و خارج از کشور تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های دینی در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مطلوب و در خور توجه است، تصریح کرد: امروز نه تنها حوزه‌های علمیه برادران در کشور از توسعه همه جانبه برخوردار شده بلکه حوزه‌های علمیه خواهران نیز از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

طرح آموزشی، تبلیغی و تعلیمی ضیافت ملکوت با هدف تبیین راهکارهای درست تبلیغ و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در چالدران گشایش یافت.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول