اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر قزوین تأکید کرد

لزوم گسترش همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش قزوین

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر قزوین گفت: حوزه‌های علمیه در گسترش مبانی دینی بسیار تأثیر‌گذار هستند و لازم است در این زمینه همکاری بین آموزش و پرورش قزوین با این نهاد گسترش یابد.

لزوم گسترش همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز در راستای تحقق فراگیر منشور همکاری سازمان آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه استان قزوین و برای تعمیق و تربیت اسلامی و نهادینه شدن این همکاری‌ها در سطح این استان و شهرستان‌ها، اعضای این ستاد با امام جمعه قزوین دیدار کردند.

آیت‌الله هادی باریک‌بین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه تشکیل این ستاد با همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را گام مؤثری دانست و افزود: تشکیل این ستاد می‌تواند گام‌های مؤثر و مطلوبی در تعلیم و تربیت اسلامی در بستر آموزش و پرورش بهره‌گیری از ظرفیت علمی و فکری روحانیون حوزوی باشد.

این مسئول تصریح کرد: ارتباط مستمر این دو نهاد و حضور روحانیون در مدارس می‌تواند مانع برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه و مخصوصا مدارس باشد.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری به همکاری بیشتر آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: یکی از نهادهای مهم که همواره می‌تواند همراه آموزش و پرورش در تحقق اهداف تعلیم و تربیت نسل نوجوان و جوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، حوزه‌های علمیه هستند که وظیفه ارائه صحیح دین و تبیین مبانی نظری و اصول دین اسلام را دارند.

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه باید به کمک دستگاه‌ تربیت و تعلیم ایران اسلامی بیایند و در این میان ضروری است که حوزه‌های علمیه که قلب تپنده معارف دینی است به نیازهای جدید پاسخ دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان قزوین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را بسیار تأثیر‌گذار در کشور دانست و بیان کرد: همکاری این دو نهاد که از پیشینه و سابقه بیشتری نیز برخوردار می‌باشد می‌تواند در جهت تحقق برنامه‌های حوزوی و تربیتی در مدارس تأثیر گزار باشد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام علی عباسی مسئول معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه و جعفر حبیبی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص برنامه های این دو نهاد گزارشی ارائه کردند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول