اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تمام روزها روز خبرنگار است

خبرگزاری فارس: 17 مردادماه را روز سربازان خط مقدم جبهه‌های فرهنگ، اقتصاد، سیاست، حوادث، ورزش، جامعه، دین و اندیشه، خبرنگار نامیده‌اند ولی تمام روزها، روز خبرنگار است.

تمام روزها روز خبرنگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، 17 مرداد ماه روز خبرنگار یادآور تمام اتفاقاتی است که خبرنگاران در طول سال آن را قلم‌فرسایی کرده و اتفاقات خوب و بد را به مردم گزارش می‌د‌هند، گاهی از حوادث جاده‌ای می‌نویسند و گاهی دیگر به سراغ ورزش و جوانان می‌روند، گاهی مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند و گاهی دیگر نیز به مناسبت‌های مختلف برای مردم قلم می‌زنند، اما درک این مطلب که خبرنگار تنها برای انجام رسالت خبریش در طول سال چه استرس‌ها، اضطراب‌ها، مشقت‌ها و ناملایمت‌هایی را به دوش می‌کشد، برای همگان ناممکن و دشوار است.

از نگاه برخی افراد خبرنگاران همیشه متهم‌اند، یک روز به جرم نوشتن حوادث اتفاق افتاده در جامعه مورد سرزنش قرار می‌گیرند، روزی هم به حمایت از افراد خاصی متهم می‌شوند و خبرنگاران با تمام این احوالات به خوبی درک می‌کنند که چگونه هم مصلحت استان و کشور را در نظر بگیرند و از سوی دیگر از رسالت خبری خود که همانا آگاه‌سازی اذهان عمومی است، خارج نشوند.

این شغلی است که با توجه به صحبت‌های دیگران از بیرون گود قشنگ به نظر می‌آید اما بدون عشق، قشنگی آن بی‌مفهوم است و انسان‌های پیشانی سفید را زود از گود خارج می‌کند چراکه راه را بیراهه آمده‌اند و مسیر را باید به سمت شغلی راحت و پردرآمد کج کنند.

عشق به خبرنگاری است که زندگی سراسر استرس را ادامه می‌دهند و طبق قانون 20 ساله بازنشست می‌شوند در حالی که هر یک سال سابقه ما خبرنگاران به اندازه 20 سال بر سن ما می‌افزاید و چشمی بر هم می‌زنیم موهایمان سفید شده است، به قطع تحمل تمام این مشکلات تنها از عشق نشأت می‌گیرد، عشقی که همیشه برای مردم نوشته است و می‌نویسد حتی اگر سرزنش‌های زیادی وجود داشته باشد.

امروز نمی‌خواهیم داغ دل‌هایمان را تازه کنیم، نمی‌خواهیم بگوییم که چند نفرمان از صبح تا شب به‌ دنبال خبر می‌دوند و به این دلیل که عضو سمان نیستند، خبرنگار محسوب نمی‌شوند چراکه مثنوی هفتاد من کاغذی می‌شود که تمامی ندارد ولی می‌خواهیم بگوییم که این عشق به خبرنگاری است که ما را هر روز به شغلمان پایبند‌تر کرده و با وجود زندگی زیر خط فقر با شهامت به راهمان ادامه می‌دهیم.

امروز نیز خبرنگاران در مقابل این مشکلات می‌ایستند، زیرا خبرنگاری در جمهوری اسلامی گام نهادن در مسیر شهدایی است که برای کشورشان خون دادند، پس صابون تمام این مشکلات را به تنمان می‌مالیم تا فردایی بهتر برای مردم و کشورمان به ارمغان آوریم و با عشق ورزیدن به آنان قلم‌فرسایی کنیم.

==============

یادداشت: مسعود میرزایی

==============

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول