اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرخانه مطبوعات استان اصفهان خبر داد

رونمایی از کتاب خبرستان هم‌زمان با روز خبرنگار

خبرگزاری فارس: دبیرخانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان از انتشار و رونمایی کتاب ویژه خبرنگاران با عنوان خبرستان شماره دو در اصفهان خبر داد.

رونمایی از کتاب خبرستان هم‌زمان با روز خبرنگار

منصور گلناری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فعالیت‌های عمده خانه مطبوعات در سال گذشته، اظهار کرد: خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان سال گذشته برای علاقه‌مندان به حرفه خبرنگاری سه دوره آموزشی خبر، مصاحبه و مقاله برگزار کرده است که 50 نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 50 نفر در سال گذشته به مجموع اعضای خانه مطبوعات اضافه و کارت خبرنگاری از خانه مطبوعات و خبرنگاران دریافت کرده‌اند، افزود: در مجموع برای 240 نفر کارت خبرنگاری از سوی خانه مطبوعات و خبرنگاران صادر شده است.

دبیرخانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان تصریح کرد: در بازنگری که سال گذشته از اعضای فعال عضو خانه مطبوعات و خبرنگاران به عمل آمد مشخص شد، 70 نفر از این اعضاء به دلایل عدم حضور در جلسات مجمع خبرنگاران و نیز اشتغال به حرفه‌ای به غیر از خبرنگاری شرایط عضویت را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 170 نفر به‌ عنوان عضو فعال خانه مطبوعات و خبرنگاران در سطح استان داریم که علاوه بر حضور در جلسات مجمع خبرنگاران هم‌چنان در حرفه خبرنگاری و یا مطبوعات وابسته به آن مشغول به کار هستند.

گلناری تاکید کرد: از دست دادن شرایط عضویت به معنای لغو عضویت این افراد نیست بلکه عضویت این افراد در حالت معلق است چنان که اگر چنین شرایطی برای خانه مطبوعات نبود اکنون تعداد اعضای خانه مطبوعات به مرز 400 نفر هم می‌رسید.

وی گفت: طبق اساسنامه خانه مطبوعات و خبرنگاران شرایط پذیرش افراد عضو خانه مطبوعات و خبرنگاران حضور در جلسات مجمع خانه مطبوعات و خبرنگاران، گذراندن دوره‌های خبرنگاری، پرداخت حق عضویت و تکمیل پرونده مدارک و نیز اشتغال در یکی از مطبوعات اصفهان است.

دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های خانه مطبوعات و خبرنگاران در سال گذشته پرداخت و افزود: سال گذشته چندین بازدید از جمله مجلس شورای اسلامی، پایگاه هوایی شهید بابایی(هشتم شکاری)، بازدید از طرح‌های شرکت گاز و نیز تجدید میثاق با شهدا داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: سال گذشته نخستین جشنواره مسئولان پاسخگو با معرفی مسئولان برتر در امر پاسخ‌گویی برگزار و مورد استقبال واقع شد.

گلناری هم‌چنین از برگزاری جشن خانه مطبوعات و خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار خبر داد و گفت: هم‌زمان با برگزاری مراسم ویژه روز خبرنگار از کتاب خبرستان شماره دو رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته کتاب خبرستان یک با مضامین مقاله، گزارش توسط جمعی از خبرنگاران به چاپ رسید که امسال نیز دومین شماره این کتاب با همان مضامین به اضافه عملکرد خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول