اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مراسم روز خبرنگار در مازندران گزارش می‌دهد

خبرنگاران و بازهم دغدغه ساماندهی

خبرگزاری فارس: در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مازندران، ساماندهی فعالان واقعی اصحاب رسانه همچنان جزء دغدغه‌‌ها مطرح شده بود.

خبرنگاران و بازهم دغدغه ساماندهی

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، گردهمایی خبرنگاران مازندرانی امسال نیز مانند سال‌های گذشته در استان برگزار شد. این بار دیگر، ساری مرکز استان مازندران میزبان نبود و مجتمع رفاهی آموزشی نفت محمودآباد میزبان حدود 700 خبرنگار مازندرانی شده بود.

* این مراسم یک حسن خوب داشت و آن این بود که به موقع شروع شد و تاخیر در آغاز برنامه چندان محسوس نبود.

* از ابتدا نیز عنوان شده بود که دو نماینده تازه وارد شده به بهارستان «فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد و احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس» در برپایی این مراسم تلاش کردند.

* امسال برخلاف سال‌های گذشته، حضوری از سید رمضان شجاعی نماینده ساری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نبود تا یک پای ثابت سخنرانی‌های روز خبرنگار را از دست بدهیم.

* براساس سنت هرساله حضور قریب به اتفاق نمایندگان مجلس و مدیران کل استان مازندران در این مراسم نیز کمرنگ بود، اما معاونان استاندار همان‌طور که استاندار نیز در سخنان خود اشاره کرد به جزء یک معاون همگی حضور داشتند.

* تغییر مکان برگزاری مراسم روز خبرنگار و انتقال آن به مجتمع نفت محمودآباد که مکانی زیبا و دلپذیر است نقطه قوت این مراسم بود.

* اجرای این برنامه را نیز مانند هر سال مهدوی مسئول روابط عمومی اداره کل ارشاد مازندران برعهده داشت که خود نیز از اهالی رسانه است. مهدوی به گفته خودش 15 سال در این عرصه است.

* فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد و دهقان رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مازندران به عنوان سخنرانان نخست این مراسم بودند، مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران، یک خانم خبرنگار از غرب استان، معاون سیاسی استاندار، نماینده نوشهر در مجلس، رنجبر استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای و استاندار مازندران هشت سخنران همایش روز خبرنگار سال 91 بودند که از ساعت 18 تا 15 دقیقه بعد از اذان مغرب ادامه داشت.

* مراسم روز خبرنگار امسال با ماه مبارک رمضان تقارن داشت و انتظار داشتیم از تعداد و زمان کاسته شده و مراسمی شاد برای خبرنگاران به همراه داشته باشد، اما باز هم تکرار در تعدد سخنرانان.

* گنجاندن سخنرانی‌های طولانی مدت، دعوت و اصرار به سخنرانی افرادی که در لیست سخنرانی نبودند باز هم این گلایه همیشگی را بر جای گذاشت که ما در طول 364 روز سال گوش شنوا برای سخنرانی‌های مسئولان هستیم و دوست داریم در مراسمی به نام خودمان برگزار می‌شود، باز هم باید شنونده باشیم یا خودمان شنیده شویم.

مراسمی که در آن دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران از زبان مدیران استانی بیان شد گرچه نشان می‌داد مدیران به این دغدغه‌ها واقف‌اند اما کاش برای یک روز در سال مجال بیان مشکلات از زبان خودمان نه از زبان قلم یا دیگران بیان می‌شد.

* تشکرها و تقدیرها نیز مانند هر مراسمی در این همایش نیز انگار پایانی نداشت و بدون استثنا هر سخنرانی که بر روی سن می‌رفت از سخنران قبل و بعد از خود تشکر می‌کرد.

* مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران به این موضوع اشاره کرد که باید ساماندهی خبرنگاران، کیفی‌سازی، ارتقای جایگاه رسانه‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و توجه به وضعیت معیشتی خبرنگاران که از وظایف ارشاد است، دست یافتنی شود.

* معاون سیاسی استاندار مازندران نیز در زمانی به اندازه دو برابر سایر سخنرانان، به بیان موضوع‌هایی در باب نقش رسانه‌ها در توسعه سیاسی و کمک به دولت پرداخت.

* یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم تقدیرهای بی‌امان از استاندار مازندران بود.

* مجری برنامه از یک تماس تلفنی اضطراری یکی از خبرنگاران برای تقدیر از استاندار خبر داد و دو نامه‌ تقدیر و تشکر از طاهایی را قرائت کرد و معاون سیاسی استاندار نیز از وی به عنوان استاندار "نامبر وان" یاد کرد. در ادامه این تقدیرها، زمانی که مهدوی مجری برنامه خواست، نامه تشکر دیگری از استاندار را برای حضار بخواند، طاهایی استاندار مازندران از مجری خواست این نامه تشکر را نخواند.

* معاون استاندار در سخنانش به طور مکرر خواستار همسویی رسانه‌ها در بیان عملکرد دولت شد و از آنان خواست در یک سال پایانی دولت از آن حمایت کنند، ابراهیمی همچنین گفت رسانه‌ها نقد یک سویه و تخریب در تحلیل‌ها و اخبار را نداشته باشند.

* در این مراسم با کارت‌هایی که برای دعوت در اختیار خبرنگاران گذاشته شده بود، قرار بود قرعه‌کشی صورت گیرد و 37 خبرنگار مازندرانی به مشهد مقدس اعزام شوند. این قرعه‌کشی به دلیل کمبود وقت صورت نگرفت.

* در این همایش برخلاف همایش سال گذشته که از تشکیل انجمن رسانه‌های مجازی استان به دلیل موازی‌کاری با خانه مطبوعات مازندران گلایه شده بود، ابراز خوشحالی شد و مجری برنامه تشکیل آن را به فال نیک گرفت و از صادقعلی رنجبر که تاکنون با عنوان استاد دانشگاه در رسانه‌های مجازی قلم‌فرسایی می‌کرد درخواست کرد برای سخنرانی حضور پیدا کند.

* رنجبر استاد دانشگاه نیز در سخنان خود افزایش سعه صدر مدیران در برخورد با انتقادات خبرنگاران، پرهیز از انتقام‌جویی مدیران از رسانه‌های منتقد، پرهیز از حضور خبرنگاران تهرانی در مراسم‌های استانی و ضابطه‌مند شدن حضور خبرنگاران در سفرهای خارجی مدیران را خواستار شد.

* احمدی لاشکی نماینده نوشهر نیز باز هم به اصرار مجری مراسم به روی سن رفت و از میزبانی غرب مازندران برای سال آینده خبر داد.

* استاندار مازندران تقریبا پنج دقیقه مانده به اذان مغرب برای سخنرانی دعوت شد و تقریبا 15 دقیقه سخنرانی ادامه داشت.

* استاندار در ابتدا از خبرنگاران به دلیل فضای گرم داخل سالن پوزش خواست و اظهار تعجب کرد که این سالن بسیار مجهز است و گرم بودن آن حتما ایراد فنی دارد.

* طاهایی از مشقت خبرنگاران رامسر تا گلوگاه برای رساندن خود به این مراسم نیز نام برد و گفت که می‌دانم به چه رنجی خود را به این مراسم رسانده‌اید.

* استاندار مازندران از مساعدت به تعدادی از خبرنگاران برای بهره‌مندی از مسکن مهر نیز خبر داد و گفت: امروز تعدادی از خبرنگاران دغدغه مسکن‌شان رفع شده، اما مسکن مهر بعد از احمدی‌نژاد دیگر نخواهد بود و کسی بعد از احمدی‌نژاد این طرح را ادامه نخواهد داد.

* وی از دغدغه خود و اداره کل ارشاد برای برگزاری این مراسم نیز سخن به میان آورد که به دلیل نبود بودجه فرهنگی، محل اعتباری برای تامین هزینه‌های این مراسم به اضافه هدایای روز خبرنگار وجود نداشت، اما استاندار مازندران گفت حتی اگر قرض هم کنیم باید این مراسم را برگزار کنیم.

* بازهم مثل هر سال تعجب کردیم که چگونه سال به سال به تعداد خبرنگاران افزوده می‌شود، در حالی که سال گذشته تعداد خبرنگاران را 550 نفر عنوان کرده بودند امسال این تعداد را 700 نفر خواندند، در حالی که همواره دغدغه ساماندهی در این قشر را داریم و تاکید می‌کنیم این روز خبرنگار است که همه خبرنگار می‌شوند اما انگار...

* یک پیشنهاد

هرچند که بارها پیشنهاد شده، ولی باز هم تکرار می‌شود اعتباراتی که به نام رسانه‌ها در مازندران توزیع می‌شود و افراد بسیاری از کنار آن بهره‌مند می‌شوند در پروژه‌ای و یا در طرحی تعاونی به نام خبرنگاران صرف شود.

=============

گزارش از الناز پاک‌نیا

==========

انتهای‌ پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول