اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان همدان:

دولت‌ها حقوق خبرنگاران را نادیده می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: نادیده گرفتن حقوق مسلم یک خبرنگار اغلب از سوی دولت‌هایی انجام می‌شود که خود را حامیان دلسوز این افراد و حرفه خبرنگاری قلمداد می‌کنند.

دولت‌ها حقوق خبرنگاران را نادیده می‌گیرند

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک این مهم به فعالان عرصه قلم، بر رسالت راستین قلم در راستای بیان حق و دادخواهی از حقیقت صحه گذاشت.

وی با بیان اینکه ذات خبرنگار مبتنی بر بی‌طرفی است، افزود: یک خبرنگار موفق در همه شرایط و زمان‌ها در انعکاس اخبار و رخدادها بی‌طرفانه عمل می‌کند که این مهم در تعهد دینی و اعتقادی خبرنگاران ایران اسلامی رنگ و بومی دیگری دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه تجاوز به حقوق مسلم یک خبرنگار اغلب از سوی دولت‌هایی انجام می‌شود که خود را حامیان دلسوز این افراد و حرفه خبرنگاری قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که رسانه‌های غوغاسالار این دولت‌ها و خبرنگاران وابسته آنان در خدمت اهداف پوچ خود بوده و سعی در جنجال‌آفرینی‌ بر ضد مخالفان خود دارند.

وی ضمن تأکید بر لزوم گرامیداشت هفته خبرنگار در محافل مختلف و نهادهای فرهنگی، "خبرنگار" را مهره‌ای اساسی در زمینه کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسى، اجتماعى و امنیتى قلمداد کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش خبرنگاران استان همدان به مناسبت روز خبرنگار، از دعوت قاری مصری در این مراسم توسط اوقاف همدان خبر داد.

وی با اشاره به حضور "سید ابراهیم ابو ورده" (قاری مطرح مصری) در برنامه‌های مختلف هفته جاری در همدان عنوان کرد: مقرر شده در راستای ارج نهادن به برنامه گرانسنگ روز خبرنگار از این فرد نیز به عنوان میهمان ویژه دعوت به عمل آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان با اشاره به برگزاری مراسم خبرنگاران استان همدان در سالن ابن‌سینا، حضور قاری مصری در برنامه‌های مسجد المهدی حصار امام (17 مردادماه)، مراسم امامزاده عبدالله(ع) همدان و مراسم ویژه تالار فجر شهرداری همدان را از دیگر برنامه‌های قرائت قرآن "سید ابراهیم ابو ورده" بیان کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول