اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت

تجلیل مسئولان فرهنگی از خبرنگاران منطقه غرب اصفهان

خبرگزاری فارس: به مناسبت برگزاری روز خبرنگار مسئولان فرهنگی از خبرنگاران منطقه غرب اصفهان تجلیل کردند.

تجلیل مسئولان فرهنگی از خبرنگاران منطقه غرب اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اصحاب خبر، رسانه و مطبوعات شهرستان‌های گلپایگان، فریدن، فریدونشهر، چادگان و خوانسار در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گردهم آمدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در این آیین اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان 22 نفر در عرصه رسانه و مطبوعات به فعالیت مشغول هستند.

علیرضا گوهری گفت: با توجه به اینکه شهرستان گلپایگان از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده است تنها یک نشریه دارای مجوز در حال فعالیت است و با توجه به جمعیت این شهرستان یک نشریه نمی‌تواند جواب‌گوی نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم این شهر باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی نقش بسزایی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: خدمات ارزنده خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی هشت سال دفاع مقدس و نقش بر آب کردن فتنه‌های سال 88 بر کسی پوشیده نیست.

رسالت خبرنگار تزریق روحیه و امید به جامعه است

در ادامه رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار بیان کرد: رسالت مهم خبرنگاری دادن امید و روحیه به مردم جامعه است و این قشر زحمتکش جامعه در ترفیع جایگاه فرهنگ عمومی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

محمدتقی شریعتی افزود: صداقت، احساس مسئولیت، روحیه جسارت و خطرپذیری، سرعت عمل و تیزبینی از خصوصیات خبرنگاران است.

وی به تاسیس خانه مطبوعات در شهرستان خوانسار اشاره کرد و گفت: در سال 1386 خانه مطبوعات شهرستان خوانسار تاسیس شده است و تاکنون موفق شده که علاقه‌مندان زیادی را به حرفه خبرنگاری جذب و ساماندهی کند.

راه طولانی کسب مجوز نشریات

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونشهر در ادامه بیان کرد: پنج نفر در شهرستان فریدونشهر به حرفه خبرنگاری مشغول هستند و این وظیفه خطیر را برعهده دارند.

نورمحمد رحیمی با بیان اینکه چندین نشریه و هفته‌نامه در انتظار کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، تصریح کرد: یکی از مشکلات افرادی که می‌خواهند در شهرستان فعالیت فرهنگی و مطبوعاتی داشته باشند، کسب مجوز برای نشریات است و این روال ممکن است سه تا پنج سال به طول بینجامد و بسیاری از این افراد از ادامه این کار منصرف می‌شوند.

آموزش‌های تخصصی مهم‌ترین نیاز خبرنگاران

در ادامه رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن و چادگان بیان کرد: آموزش تخصصی دوره خبرنگاری یکی از مشکلات خبرنگاران شهرستان‌های منطقه غرب استان اصفهان است.

کورس بدیعی اضافه کرد: با توجه به بعد مسافت از شهرستان‌ها تا مرکز استان انتظار می‌رود دوره‌های آموزشی به صورت منطقه‌ای در غرب استان برگزار شود.

وی هم‌چنین از ساماندهی 50 خبرنگار دانش‌آموز در شهرستان‌های فریدن و چادگان خبر داد و گفت: با توجه به علاقه دانش‌آموزان به حرفه خبرنگاری موفق شده‌ایم تاکنون بیش از 50 دانش‌آموز را در حرفه خبرنگاری ساماندهی و آموزش دهیم.

مسئولان خبرنگاران را حمایت کنند

در ادامه امام جمعه گلپایگان بیان کرد: باید بسترهای لازم برای توسعه مطبوعات در شهرستان فراهم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی تاکید کرد: بیشتر خبرنگاران از امکانات و وسایل شخصی خود برای ارسال خبر استفاده می‌کنند و این وظیفه مسئولان شهرستانی است که اصحاب رسانه را در این راه کمک کنند.

وی بیان کرد: اهمیت دادن و ارزش قائل شدن برای شغل خبرنگاری و خبرنگار موجب می‌شود افراد بیشتری به این حرفه روی آورند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه حرفه خبرنگاری «هم عیش است و هم نوش»، تصریح کرد: خبرنگاری ذوق، استعداد، پشتکار و علاقه می‌خواهد و براساس تکلیف به این شغل روی آورده است.

به زودی مجوز نشریات صادر می‌شود

در ادامه معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های منطقه غرب استان اصفهان، آمادگی برگزاری جشنواره مطبوعات منطقه‌ای غرب استان را دارد.

علی حاجی‌زکی به «سایت سمان» اشاره کرد و گفت: اطلاعات شخصی خبرنگاران باید در سایت سمان ثبت شود و صدور کارت خبرنگاری، بیمه، بیمه تکمیلی، وام مسکن، صندوق حمایت از خبرنگاران منوط به ثبت‌نام در این سامانه است.

وی با تاکید بر اینکه صدور مجوز نشریات باید از وزارتخانه صادر شود، گفت: 9 نفر در شهرستان‌های غرب استان اصفهان متقاضی مجوز هفته‌نامه، روزنامه، نشریه، فصل‌نامه هستند و با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارتخانه انتظار داریم هر چه سریع‌تر این مجوزها اخذ شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان آمادگی اداره‌کل را برای برگزاری دوره‌های تخصصی خبرنگاری اعلام کرد و افزود: با محوریت یکی از شهرستان‌ها این دوره برگزار می‌شود و بهترین اساتید کشوری و استانی هم برای تدریس دعوت می‌شوند.

به گزارش فارس، در پایان این نشست صمیمی از خبرنگاران شهرستان‌های منطقه غرب استان اصفهان تجلیل شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول