اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

آتشی که عربستان در بحرین روشن کرده به خودش برمی‌گردد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: آتشی که عربستان به جان بحرین انداخت، عاقبت دامن خودشان را گرفت.

آتشی که عربستان در بحرین روشن کرده به خودش برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ما مسلمانان باید هر زمان که لازم شد از حریم سوریه دفاع کنیم زیرا سوریه در حال حاضر خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی از جمله صهیونیست است.

وی افزود: سلاح‌هایی که عربستان صعودی برای تضعیف سوریه به دست مخالفان سوریه می‌رساند در حال حاضر در دست مسلمانان عربستان است و هم‌اکنون این سلاح‌ها علیه خود حکومت صعودی استفاده می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: آتشی که عربستان به جان بحرین انداخت، عاقبت دامن خودشان را گرفت.

عابدینی خطاب به حاکمان صعودی تصریح کرد: کسوت شما تار و پودش از نفت و بنزین و مواد سوختنی است و شما که با آتش بازی می‌کنید عاقبت در این آتش خواهید سوخت.

وی با بیان اینکه مردم مصر با تلاش اخوان‌المسلمین انقلاب کردند، عنوان کرد: در حال حاضر تمام جهان اسلام انتظار دارند که رئیس جمهور مصر خواسته‌های تمام مسلمانان جهان را عملی کند و در مقابل صهیونیست بایستد و اگر چنین نشود، مردم مصر آرام نمی‌نشینند.

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: مسلمانان از بصیرت و آگاهی که از ماه مبارک رمضان کسب می‌کنند باید بیداری سیاسی را نیز به‌ دست آورند و دوست و دشمن را تشخیص دهند.

عابدینی با اشاره به قتل‌ عام‌ها و نسل کشی مسلمانان در میانمار اذعان کرد: متأسفانه جمهوری اسلامی ایران سفارت‌خانه‌ای در میانمار ندارد، به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی از مسلمانان کشته شده در میانمار کسب کرد ولی این قتل عام به قدری گسترده بوده است که تمام جهان متوجه این جنایت هولناک شده‌اند.

وی تأکید کرد: ما مسلمان باید به گونه‌ای با هم در ارتباط باشیم که بتوانیم جلوی این جنایات را بگیریم.

عابدینی با اشاره به ماه پربرکت رمضان افزود: هر کسی لیاقت ورود به ماه مبارک رمضان و همچنین روزه گرفتن را ندارد.

امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: کسانی که روزه می‌گیرند باید بدانند که این روزه انسان را به شرف تقوا نزدیک می‌کند.

عابدینی با بیان اینکه خداوند ویژگی‌های زیادی را در ماه مبارک رمضان قرار داده است، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان سرشار از برکت، رحمت، مغفرت و ویژگی‌های متعددی است که خداوند در این ماه این ویژگی‌ها را بر انسان ارزانی داشته است.

وی با اشاره به ویژ‌گی‌های قرآن کریم خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب آسمانی، کرامت و کریم بودن آن است و هر کس به اندازه خودش می‌تواند از قرآن کریم کرامت کسب کند.

امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر حفظ صله رحم در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان دیدار دوستان و آشنایان و همچنین حفظ صله رحم شکل معنوی و پاک‌تری به خود می‌گیرد.

عابدینی با اشاره به روایت امام باقر (ع) در خصوص قرآن کریم بیان کرد: همان‌گونه که هر چیزی بهاری دارد، بهار قرآن کریم نیز ماه مبارک رمضان است، قلب‌ها نیز نیاز به بهار دارند که قرآن بهار قلب‌ها است.

وی ادامه داد: بهترین گفتار قرآن است و در عمق معارف قرآن باید تفکر کرد تا به رموز این کتاب آسمانی پی برد.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه تقوا است، افزود: تقوا عقل را نورانی و اراده را قوی می‌کند و تمامی انسان‌ها محتاج تقوا هستند.

عابدینی در خاتمه یادآور شد: جایگاه دعا در ماه رمضان بسیار جایگاه والایی است و باید مسلمانان در این ماه مبارک توجه بیشتری به دعاها کنند و از این جایگاه نورانی استفاده وافی و کافی را ببرند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول