اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

نماز جمعه پایگاه تجدید پیمان امت با ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: نماز جمعه پایگاه اتحاد و تجدید پیمان امت با ولایت است.

نماز جمعه پایگاه تجدید پیمان امت با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد به نقش مهم نماز جمعه در روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه، اظهار داشت: نماز جمعه آثار و برکات زیادی دارد و در تقویت پایه‌های وحدت و اتحاد امت اسلامی نقش ممتازی را دارد  و سنگر پاسداری از مرزهای اعتقادی مردم برای مقابله به تهاجم فرهنگی است.

امام جمعه بروجرد در ادامه در مورد ستاد نماز جمعه در بروجرد گفت: در کل کشور 700 ستاد نماز جمعه وجود دارد که در ستاد نماز جمعه بروجرد 150 نفر عضو این ستاد هستند که 80 نفر از این افراد مرد و 70 نفر را بانوان در ستاد نماز جمعه بروجرد تشکیل داده‌اند و ستاد نماز جمعه بروجرد به عنوان یک ستاد فعال موفق در کشور مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هشت سال متوالی واحد بانوان در ستاد نماز جمعه بروجرد به عنوان ستاد نمونه استانی معرفی شده است و دو سال نیز واحد خواهران و برادران در استان به عنوان ستاد نماز جمعه نمونه استانی انتخاب شده‌اند.

ترابی افزود: در طول سال گذشته 63 جلسه ستاد نماز جمعه بروجرد تشکیل شده است و سایت نماز جمعه بروجرد در بین 700 سایت کشور رتبه 18 را دارد.

وی بیان کرد: 238 هزار کاربر از سایت نماز جمعه بروجرد بازدید کرده‌اند و پنج هزار پیامک در مورد سالروز اقامه نماز جمعه از طریق سایت نماز جمعه بروجرد ارسال شده است.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: برگزاری مسابقه حفظ ، ترجمه و تفسیر سوره جمعه که در 800 فرهنگی آموزش و پرورش صورت گرفت یک کار بسیار خوب بود که در این مسابقات به 90 فرهنگی جوایزی اهدا شد. 

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد نماز جمعه را یک عطیه الهی عنوان کرد که از صدر اسلام به آن توجه خاصی شده است و افزود: در صدر اسلام نخستین نماز جمعه را پیامبر اسلام(ص) پس از ورود به مدینه اقامه کردند و از آن جا نماز جمعه به عنوان یک اجتماع بزرگ اسلامی بوده است.

سجاد معین اضافه کرد: نماز جمعه یکی از ارکان نظام است و سه اجتماع بزرگ در اسلام که دشمن‌شکن هستند، وجود دارد که یکی از این اجتماعات برگزاری نماز جماعت، نماز جمعه هفتگی و دیگری برگزاری فریضه حج است.

وی تصریح کرد: برپایی نماز جمعه برکات زیادی دارد که مومنین در آن جمع می‌شوند و اتحاد و همبستگی در این فریضه به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول