اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

نماز جمعه جایگاه قدرت نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: نماز جمعه جایگاه خدمت به دین و مردم است و جایگاه قدرت نیست.

نماز جمعه جایگاه قدرت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه اظهار داشت: در قرآن مجید خداوند سوره‌ای را به نام جمعه نازل فرموده که نشان از عظمت و جایگاه رفیع روز جمعه و نماز جمعه است و جایگاه ویژه‌ای در نزد پروردگار دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه معنوی و مهم است، افزود: جایگاه نماز جمعه جایگاهی والا و ارزشمند است و به این دلیل باید جایگاهی در راستای ایجاد وحدت در جامعه و در راستای خدمت به اسلام و مسلمین باشد.

خطیب جمعه آستارا، با اشاره به اینکه احادیث فراوانی درباره نقش و اهمیت ویژه نماز جمعه آمده است، تصریح کرد: تجارت و کسب و کار و همچنین سرگرمی‌های بیهوده نباید ما را از نماز باز دارد و موجب شود.

وی ثواب اخروی و دنیوی اقامه نماز جمعه را بسیار و ارزشمند دانست و بر لزوم توجه هر چه بیشتر برای حضور در نماز جمعه تاکید کرد.

حافظ‌نیا با بیان اینکه ثواب شرکت در نماز جمعه با ثواب حج عمره برابری می‌کند، ادامه داد: طبق روایات و احادیث هر کس به نماز جمعه بیاید فرشتگان مقرب خداوند ثواب عبادت روز جمعه خود را به نمازگزاران هدیه می‌کنند.

این مسئول افزود: نماز جمعه مانند بسیاری از عبادات جنبه فردی ندارد بلکه این نماز از شئون حکومت اسلامی به شمار می‌رود و همین ویژگی اهمیت ویژه‌ای به این عبادت بخشیده است.

امام جمعه آستارا با اشاره به شرایط و ویژگی‌های امامان جمعه و نحوه انتصاب آنها از طرف ولایت مطلقه فقیه یادآور شد: امامت در نماز جمعه مانند امامت در نماز جماعت نیست که هر کس قرائتش صحیح و عدالتش محرز باشد بتواند به عنوان امام جماعت جلو ایستاده و نماز را اقامه کند بلکه نصب و اجازه امام نیز شرط اصلی است.

وی با بیان اینکه حضور مسلمانان و امت اسلامی در نماز جمعه وصف‌ناپذیر است، عنوان کرد: در خطبه‌های نماز جمعه مسائل روز امت اسلامی و مسائل عبادی بیان می‌شود که این موضوع موجب شده تا در آمیختگی عبادت و سیاست در این نماز بیش از هر چیز جلوه کند.

حافظ‌نیا با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاهی برگرفته از ولایت مطلقه فقیه است، تصریح کرد: جایگاه نماز جمعه و امام جمعه از اختیارات ولی فقیه است و به این دلیل باید تلاش شود تا این جایگاه والا و ارزشمند حفظ شده و بر تقویت هر چه بیشتر آن توسط امت اسلامی تلاش شود.

وی با اشاره به سالروز اصلاح قانون اساسی با دستور امام راحل در سال 68، بر لزوم احترام و توجه بیشتر بر قانون اساسی کشور تاکید کرد و گفت: پس از رحلت امام (ره) رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آن مواردی که مد نظر امام راحل بود پیگیری فرمودند و با تشکیل شورا برخی از موارد قانون اساسی از جمله افزایش اختیارات شورای نگهبان، حذف شرط مرجعیت برای رهبری حکومت اسلامی، تغییر مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی و تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر موارد اصلاح شد.

امام جمعه آستارا با اشاره به روز ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای، از کارکنان این حوزه قدردانی کرد و لزوم توجه ویژه مسئولان به امر اشتغال و آموزش فنی و حرفه‌ای را مورد تاکید قرار داد.

وی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن رحلت بانوی اسلام خدیجه کبری (س)، خاطرنشان کرد: خدمات این بانوی گرانقدر برای حفظ و گسترش دین مبین اسلام وصف شدنی نیست، زیرا این بانوی بزرگوار تمام وجود خود را وقف اسلام کرد.

حافظ‌نیا فرا رسیدن روز اهدای خون را به کارکنان و پرسنل این حوزه تبریک گفت و اهدای خون در ماه مبارک رمضان توسط مومنان را امری مبارک و دارای ثواب بسیاری دانست.

این مسئول با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری عالم والا مقام ایران اسلامی، یادآور شد: این شهید بزرگوار از نخستین عالمان اسلامی بود که به نقشه استعمار در اسلام‌ز‌دایی پی‌برد و سعی کرد اجازه ندهد ملی‌گرایی به جای اسلام‌گرایی بنشیند و به نام آزادی، فرهنگ غربی در جامعه اسلامی حاکم شود.

حافظ‌نیا خواستار توجه بیشتر مسئولان به وضعیت معیشتی مردم در ماه مبارک رمضان شد و اذعان داشت: با توجه به اینکه نیاز مردم به اقلام معیشتی در ماه مبارک رمضان بیشتر می‌شود لازم است مسئولان ذی‌ربط با فراهم آوردن شرایط مطلوب زمینه آرامش مردم را فراهم آورند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول