اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه نهبندان:

نماز جمعه خنثی‌کننده تحرکات ضد فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه نهبندان، نماز جمعه را مرکزی عبادی سیاسی و خنثی‌کننده تحرکات و تبلیغات ضدفرهنگی و اخلاقی دشمن خواند.

نماز جمعه خنثی‌کننده تحرکات ضد فرهنگی دشمنان است

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور اظهار کرد: استارت برگزاری نمازجمعه از پنجم مرداد‌ماه سال 58 به امامت آیت‌الله طالقانی در این کشور کلید خورد و هم‌اکنون این فریضه دینی به نحو شایسته‌ای در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمازجمعه در هر شهر و شهرستانی به عنوان یک کانون معنوی و دینی برجسته است، تصریح کرد: نمازجمعه ضمن اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است کانون مهم وحدت و انسجام اسلامی میان ملت نیز به شمار می‌رود.

امام‌جمعه نهبندان، نمازجمعه را مرکز عبادی سیاسی مهم عنوان کرد و افزود: نمازجمعه خود خنثی‌کننده تحرکات و تبلیغات ضدفرهنگی و اخلاقی دشمن و از طرفی عنصر اساسی حفظ کننده نظام است.

خزاعی از نمازجمعه به عنوان حج افراد فقرا یاد کرد و ادامه داد: نمازجمعه عاملی حیات‌بخش و بصیرت‌افزاست و افراد با حضور خود در این مراسم معنوی علاوه بر تجدید دیدار از مسائل روز کشور و دنیا آگاه می‌شوند.

وی با اشاره اینکه در روایات اسلامی و احادیث ائمه (ع) بر نمازجمعه تأکید فراوان شده است، اظهار کرد: مکتب اسلام برای نمازجمعه اهمیت زیادی قائل شده و پیامبر در ارتباط با نمازجمعه می‌فرمایند، هر کس ایمان به خدا و قیامت دارد روز جمعه به نماز اهتمام می‌ورزد.

امام‌جمعه نهبندان اضافه کرد: نمازجمعه افق و راه روشن یک هفته را برای افراد رقم می‌زند و به عنوان مرکز حفظ ایمان محسوب می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه نمازجمعه بخشی از دستگاه رهبری به شمار می‌رود، تصریح کرد: تریبون نمازجمعه تبیین‌کننده و منادی منویات نظام و مقام معظم رهبری است.

وی ضمن تاکید بر قدرشناسی ملت بر نعمت نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران افزود: نمازجمعه یک ارزش الهی و کانونی وحدت‌آفرین و بصیرت‌افزاست که در قبل از انقلاب به دلیل ایجاد تنگناهایی از طرف رژیم سفاک ستم‌شاهی دچار مهجوریت شده بود.

امام‌جمعه نهبندان گفت: نمازجمعه موهبت الهی بوده و در جای خود بسیار ارزشمند است؛ هر هفته بیش از 700 تریبون نمازجمعه ندای اسلام، ولایت و وحدت را سر می‌دهند و برای مردم نیز عاملی مهم به منظور ارتقای بصیرت دینی و سیاسی است.

خزاعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نمازجمعه شهرستان مرزی نهبندان 17 ساله شده است، اظهار کرد: باید برنامه‌هایی را تدوین و اجرایی کنیم که مردم به ویژه نسل جوان به سمت نمازجمعه گرایش پیدا کنند تا برای همیشه از یک نمازجمعه پویا و با نشاط برخوردار باشیم.

وی با تقدیر از خبرگزاری فارس برای پوشش اخبار نماز جمعه گفت: خبرگزاری فارس علاوه بر پرداختن و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق از مسائل مختلف داخلی و خارجی توانسته در پوشش اخبار نمازجمعه به عنوان یک رسانه برتر در کشور شناخته شود و پوشش اخبار نماز جمعه نقطه‌ای برجسته در کارنامه درخشان خبرگزاری فارس است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول