اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

تریبون نمازجمعه کارآمدترین وسیله تقویت بنیه اعتقادی مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: تریبون نماز جمعه کارآمدترین وسیله تقویت بنیه اعتقادی مردم است.

تریبون نمازجمعه کارآمدترین وسیله تقویت بنیه اعتقادی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ ایمان و باورهای دینی، اسلامی، تقویت روحیه در مردم و همچنین اتحاد و همبستگی اقشار مختلف در جایگاه نماز جمعه و خطبه‌های جمعه و حضور با نشاط و معنوی مردم در نماز جمعه است.

وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه مقدس‌ترین تریبون‌ها و کارآمدترین وسیله برای تقویت بنیه اعتقادی مردم و هدایت قشرهای مختلف جامعه بر صراط مستقیم الهی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: افزون بر این، خطیب جمعه با زبان صادقی که مردم او را قبول دارند و مورد اعتماد مردم است هر جمعه اوضاع کشور و جهان را بیان و تشریح می‌کند.

لطفی تصریح کرد: خطیب جمعه مردم را نصیحت و جهت‌گیری آنان را تصحیح می‌کند، بنابراین یکی از پایه‌های اساسی حفظ نظام اجتماعی برپایی نمازهای جمعه در کشور ماست.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: امام راحل یکی از دست آوردهای بسیار مهم انقلاب را اقامه نماز جمعه دانستند و مردم و نسل‌های آینده را به اهمیت نماز جمعه و شرکت گسترده آحاد ملت را در جایگاه‌های نماز جمعه سفارش می‌فرمودند.

وی ادامه داد: امام راحل فرمودند که نماز جمعه در رأس همه امور است و مردم با اجتماع خود در نماز جمعه اتحاد، انسجام و همبستگی خود را در برابر دشمنان اسلام و انقلاب به نمایش بگذارند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پشتیبانی کامل از انقلاب و نظام اسلامی بزرگ‌ترین وظیفه دینی و ملی مردم است که با حضور مستمر و گسترده مردم در نماز جمعه تحقق می‌یابد.

لطفی تصریح کرد: نماز جمعه عامل ثبات و استحکام نظام و سد بسیار محکم در برابر دشمنان و معاندان نظام و بزرگ‌ترین عامل ناکامی و شکست دشمنان در عرصه‌های مختلف است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به ششم مردادماه سالروز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ا‌ی اشاره کرد و گفت: تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کشور با همت بلند و مضاعف مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.

خطیب جمعه ایلام همچنین در خصوص وضعیت بازار ایلام به مسئولان امر تذکراتی داد و گفت: سر و سامان دادن به وضعیت عرضه گوشت مرغ در استان ایلام امری ضروری است و مسئولان باید مانع به وجود آمدن بازار سیاه و سودجوئی عده‌ای شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول