اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گناباد:

ستاد نماز جمعه گناباد مقام نخست خراسان‌رضوی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گناباد گفت: ستاد نماز جمعه شهرستان گناباد به دلیل تلاش‌ها و ابتکاراتی چون اجرای طرح یاوران آدینه و مشعل‌داران، امسال در استان مقام نخست را از آن خود کرد.

ستاد نماز جمعه گناباد مقام نخست خراسان‌رضوی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه تهران در بیان اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: در قرآن کریم با صراحت بر شرکت در نماز جمعه تاکید شده است و آیات و روایات زیادی در تاکید بر شرکت در نماز جمعه ذکر شده است.

وی در مورد آثار و دستاوردهای نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه نماد وحدت و همگرایی مردم در کل کشور است همچنین نماز جمعه مرکز آگاهی بخشی از نظر دینی و سیاسی است.

وی افزود: نماز جمعه سبب امیدواری مومنان و یاس دشمنان اسلام می‌شود و سبب تقویت خط رهبری و ادامه راه امام (ره) و شهداست.

صادقی‌نسب ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه به درخواست‌های عمده مردم و نیازمندی‌های کل جامعه پرداخته می‌شود و خواسته‌‌های مردم انتقال داده می‌شود و همچنین توزیع سیاست‌های نظام در نماز جمعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

صادقی‌نسب در ادامه گفت: مردم گناباد مردمی ولایت‌مدار و مذهبی هستند که از مراسم مذهبی و برنامه‌های دینی استقبال بسیار خوبی دارند.

وی افزود: در شهرستان گناباد توجه مردم به فرهنگ‌ها و ارزش‌ها بسیار ویژه است به طوریکه به نسبت جمعیت یکی از نماز جمعه‌های باشکوه استان در این شهرستان برگزار می‌شود که بارها روی آن تاکید شده است.

صادقی‌نسب گفت: با وجود گرمای زیاد در تابستان و هوای سرد در زمستان و نبود امکاناتی چون اتوبوسرانی و همچنین تعطیلی وسایل نقلیه عمومی چون تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها برای رفت و آمد مردم برای حضور در نماز جمعه، باز هم شاهد حضور گسترده مردم در نماز جمعه هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر استقبال مردم از نماز جمعه کمک‌های مردمی نیکوکاران شهرستان نیز زبان‌زد و بیشترین و بهترین است به طوریکه از زمان شروع ساخت مصلای گناباد اگر کمک‌های مردمی نبود این ساخت و ساز انجام نمی‌شد.

وی بیان کرد: کمک‌های دولتی نیز از طریق شورای سیاست‌گذاری و اداره اوقاف صورت گرفته است و این در حالی است که بیشترین کمک‌ها مربوط به کمک‌های مردمی مردم شهرستان بوده است و در این راستا حمایت‌های فکری و معنوی فراوانی از طرف مردم صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی ضمن تشکر از اطلاع‌رسانی خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: خبرنگاران خواسته‌ها و انتقادات مردم را به مسئولان و نظرات و فعالیت‌های مسئولان را به مردم انعکاس می‌دهند.

وی افزود: خبرنگاران با انعکاس اخبار نماز جمعه سبب معرفی نماز جمعه و همچنین تشویق مردم برای حضور در نماز جمعه می‌شوند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول