اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد نماز جمعه کرمان:

جوانان می‌توانند داوطلبانه وارد ستاد نماز جمعه شوند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد نماز جمعه استان کرمان گفت: جوانان می‌توانند داوطلبانه وارد ستاد نماز جمعه شوند و فعالیت‌های خود را در این عرصه آغاز کنند.

جوانان می‌توانند داوطلبانه وارد ستاد نماز جمعه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران اظهار داشت: پنجم مردادماه یادآور نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: نماز جمعه حج مساکین و نمازی حکومتی است که از شعور حکومت می‌آید.

عربپور تصریح کرد: امام جمعه باید با حکم ولایی و توسط ولی امر مسلمانان منصوب شود در حالی که این شرط برای امام جماعت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه عبادت و سیاست با هم توأم می‌شود، ابراز داشت: در این فریضه مسائل مذهبی، سیاسی، اجتماعی، مشکلات مردم و مسائل جهان اسلام مطرح می‌شود.

رئیس ستاد نماز جمعه استان کرمان با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: این نماز جمعه به امامت زنده‌یاد آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

وی افزود: روز پنجم مرداد به عنوان یک روز تاریخی در انقلاب اسلامی ثبت شده است و اقامه نماز جمعه در کرمان از اوایل سال 59 آغاز شد.

عربپور بیان داشت: ستاد نماز جمعه استان کرمان با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و معتمدان مردم تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد خواهران و برادران ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان افزود: جوانان می‌توانند به صورت داوطلب وارد ستاد مذکور و عرصه نماز جمعه شوند.

خطیب موقت جمعه کرمان ابراز داشت: فاز دوم مصلای امام علی (ع) کرمان در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا نمازگزاران در رفاه بیشتری باشند.

عربپور گفت: همت و کمک‌های مردم در احداث مصلای امام علی (ع) و پیشبرد برنامه‌های ستاد نماز جمعه استان کرمان کارساز بوده است و این روند باید ادامه یابد.

وی اظهار داشت: فعالیت ستاد نماز جمعه استان کرمان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و امنیتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول