اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

ستاد نماز جمعه دخالتی در کار دستگاه‌های اجرایی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالوس گفت: ستاد نماز جمعه دخالتی در کار دستگاه‌های اجرایی نداشته و نخواهد داشت. نماز جمعه جایگاهی برای حفظ اجتماع و وحدت اسلامی است.

ستاد نماز جمعه دخالتی در کار دستگاه‌های اجرایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری چالوس که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور برگزار شد نماز جمعه را از مهم‌ترین نهادهای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: در قرآن کریم سوره‌ای به نام جمعه نازل شده و در برخی آیات این سوره و همچنین دیگر آیات قرآن به نحوی به نماز جمعه اشاره شده که نشانگر اهمیت و جایگاه آن در زندگی بشر است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نمازی عبادی و سیاسی است، اظهار داشت: دلیل برگزاری این نماز در جمعه ارتباط و پیوند آن با ولی و حجت الهی است.

راشدی ادامه داد: در این روز همه منتظران و مومنان منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند تا نظام ظلم و استکبار برچیده و عدالت در دنیا حاکم شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم با همه سلیقه‌ها با محوریت دین در نماز جمعه حضور بهم می‌رسانند، تصریح کرد: نماز جمعه حرکت به سوی هدفی مقدس است و کسی که به خدا و قیامت ایمان داشته باشد نباید نسبت به نماز جمعه بی‌تفاوت باشد.

امام جمعه چالوس در ادامه با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاهی برای حفظ اجتماع و وحدت اسلامی است، بیان داشت: همواره سعی شده تا روحیه انقلابی و دینی و حضور مردم را در این صحنه مهم حفظ کنیم و نمازگزاران چالوس در همه حال شرکت خوب و گسترده‌ای در نماز جمعه داشته‌اند.

راشدی با اشاره به اینکه نماز جمعه دخالتی در کار دستگاه‌های اجرایی نداشته و نخواهد داشت، افزود: ستاد نماز جمعه در برنامه‌های فرهنگی با همراهی مردم و مسئولان و حمایت فرماندار شهرستان گام‌های خوبی برداشته است.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: هریک از شما مدیران یک مبلغ دینی برای حکومت اسلامی هستید و خود باید مروج مسائل دینی باشید.

راشدی با بیان اینکه اگر کسی سه هفته پشت‌سرهم از روی بی‌توجهی در نماز جمعه شرکت نکند خداوند مهر غفلت را بر او می‌زند، گفت: نماز اولین سوالی است که در ورودی عالم قیامت و برزخ از انسان‌ها صورت می‌گیرد.

امام جمعه چالوس ادامه داد: باید مردم را نسبت به نظام اسلامی و خدمات دولت و ارزش‌های نظام اسلامی خوشبین کنیم.

وی اذعان داشت: در همین رابطه نماز جمعه محلی برای انعکاس خدمات دستگاه‌های دولتی است تا به سمع و نظر مردم برسد و آنها از تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته مطلع شوند.

انتهای‌پیام/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول