اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نماز جمعه بزرگترین معروف است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: نماز جمعه به عنوان میعادگاه مهر و وفا و وحدت و همدلی امت اسلامی خود بزرگترین معروف در نظام اسلامی است.

نماز جمعه بزرگترین معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز جمعه و امر به معروف و نهی از منکر کوثر اظهار داشت: اهمیت این فریضه به حدی بود که امام راحل در کوتاهترین فاصله زمانی و پنجم مرداد 58 تشکیل هسته‌های اصلی نماز جمعه را صادر کردند و آیت‌الله طالقانی اولین نماز جمعه ایران اسلامی را بعد از پیروزی انقلاب اقامه کردند.

وی از نماز جمعه به عنوان نقطه امیدواری امت اسلامی و هزیمت استکبار جهانی یاد کرد و افزود: دشمنان ما همیشه از این سنگر در هراس و واهمه بوده‌اند و سعی داشتند نماز جمعه را مورد طمع و سوءاستفاده خود قرار دهند.

این مسئول با اعلام اینکه میعادگاه‌های نماز جمعه خود بهترین مکان برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اصالت‌بخش امر به معروف و نهی از منکر است خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش‌ها بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس ضروری‌ترین معروف اطاعت از ولی فقیه است.

صابری با تبیین ماهیت و مبانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: یکی از ضروریات جامعه امر به معروف و نهی از منکر است که اگر به فراموشی سپرده شود مشکلات فراوانی را در جامعه به وجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکردر آموزه‌های دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این فریضه نقش بنیادین در امنیت اخلاقی و معنوی جامعه دارد.

استاندار اردبیل همچنین نجات و امنیت جامعه را در عمل کردن به این دو فریضه اعلام کرد و گفت: اساس نبوت پیامبران الهی بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده است.

صابری خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در حفظ ارزش‌ها به ویژه سخت‌ترین فریضه الهی، عمل به امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشیم و در هر جا فرصت و زمان اقتضا کند با تذکر لسانی حیا، حجاب و ارزش‌های والای اسلامی راحفظ کرده و برقرار کنیم.

وی بیان داشت: امروز وظیفه ما در برابر هجمه دشمنان و تحریم‌ها دلگرم کردن مردم و تلاش برای رضایت خداوند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان کوثر نیز در سخنانی اظهار داشت: جامعه بدون توجه به امر به معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می‌شود و جامعه‌‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیاء نشود، از رحمت خداوند دور است زیرا احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی ازمنکر یک وظیفه شرعی است و همه باید نسبت به آن حساس باشند تصریح کرد: امروز نباید فقط به امر به معروف و نهی از منکر در چند منطقه محدود باشد بلکه همه باید به این فریضه الهی حساسیت نشان دهند و خود را در مقابل آن مسئول بدانند.

وی گفت: وظیفۀ مصلحان و دلسوزان و دینمداران جامعه در این زمان بسیار سنگین است و همه وظیفه دارند تا به هر نحوی که می‌توانند دربارۀ امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کوثر اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر، در آموزه‌های دینی از جایگاه بس بلند و ویژه برخوردار است و اساس نبوت پیامبران الهی بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده است.

عبداللهی در پایان سخنان خود یادآور شد؛ احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر بهترین ویژگی جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول