اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

نماز جمعه کم‌هزینه‌ترین و پرکارترین تریبون کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه نماز جمعه کم‌ هزینه‌ترین و پرکارترین تریبون است، بر لزوم توجه مسئولان به مسائل و مشکلات موجود در نماز جمعه تاکید کرد.

نماز جمعه کم‌هزینه‌ترین و پرکارترین تریبون کشور است

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه نخستین نماز جمعه پنج مرداد ماه سال 58 برگزار شد، اضافه کرد: این نماز با انتصاب آیت‌الله طالقانی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پس از اقامه نخستین نماز برپایی نماز جمعه رونق گرفت، اضافه کرد: در حال حاضر در بیش از 700 شهر در کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه نماز جمعه رسانه بزرگی است، افزود: این رسانه رسالت بزرگی را به عهده دارد که این رسالت برگرفته از رسالت پیامبران است.

وی با اشاره به نگاه رسانه‌ای موجود به نماز جمعه اضافه کرد: پیامبران و ائمه معصومان(ع) در این تریبون با زبان الهی و دینی با مردم سخن می‌گفتند.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه نماز جمعه از رسانه‌های کم‌هزینه است، اضافه کرد: در حال حاضر در سایر رسانه‌ها هزینه بسیاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کارنامه درخشان نماز جمعه افزود: نماز جمعه تریبون معروف گستری و منکر ستیزترین رسانه است.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه در نماز جمعه سخنران و امام جمعه به صورت چهره به چهره با مردم سخن می گوید، اضافه کرد: نماز جمعه کم‌هزینه‌ترین و پرکارترین تریبون است.

وی خاطر نشان کرد: ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه به عنوان مرزداران عقیده شناخته شده و با زبان ساده که الهام گرفته از فطرت الهی است با مردم صحبت می‌کنند.

رحیمی با اشاره به برخی از مشکلات نماز جمعه افزود: یکی از مشکلات نماز جمعه این است که در قانون هیچ بودجه‌ای برای نماز جمعه پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: تریبون نماز جمعه که به عنوان یک رسانه تاثیرگذار در بین رسانه‌های فعال در کشور است، از جهاتی مظلوم است.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه ائمه جمعه در دفاتر خود با انواع مشکلات مردمی سر و کار داشته و به حل آنها می‌پردازند، گفت: در صورتی که ائمه دغدغه فکری نداشته باشند، می‌توانند کارهای خود را بهتر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه با خلاقیت اقدام به الگوسازی برای مردم می‌کنند، از مسئولان خواست اقدامات لازم را در زمینه حل مشکلات این رسانه تاثیرگذار انجام دهند.

رحیمی با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای سه ضلع است، اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت نماز جمعه باید به هر سه ضلع نماز توجه شود.

وی امام جمعه‌، خطبه‌ها و مردم را سه ضلع نماز جمعه عنوان کرد و افزود: برای کامل بودن نماز باید این هر سه ضلع به صورت کامل انجام شود.

امام جمعه ابهر با اشاره به وظایف امام جمعه گفت: رفتار کریمانه با مردم، ساده‌زیستی و دوری از تجملات از جمله ویژگی‌هایی است که امام جمعه باید دارای آن باشند و این موضوعات یکی از اضلاع مثلث در برگزاری نماز جمعه محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نقش خطبه‌های نماز در کامل بودن این فریضه افزود: خطبه‌های حکیمانه، خطبه قرآنی و روایی نیز از دیگر مسائلی است که موجب تاثیرگذارشدن نماز جمعه می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی همچنین با اشاره به نقش مردم در نماز جمعه افزود: در صورتی که حمایت‌های مردم نباشد نماز جمعه ناقص است.

وی تصریح کرد: شرط برگزاری کامل نماز جمعه انجام وظایف از سوی این سه ضلع به وظایف است.

امام جمعه ابهر گفت: نماز جمعه رسانه مهمی بوده و صاحب این رسانه حضرت ولی‌عصر (عج) است و باید توجه ویژه‌ای به این تریبون وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول