اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

نماز جمعه کانون دفاع از حریم ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: نماز جمعه کانون بسیار متعالی در دفاع از حریم ولایت است که دشمنان ما از این سنگر هول و هراس دارند.

نماز جمعه کانون دفاع از حریم ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی عصر امروز در مراسم گرامیداشت یوم برگزاری اولین نماز جمعه در تهران در سال 58 اظهار داشت: در سال‌های اخیر برگزاری آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه به نقطه وحدت و همدلی امت اسلامی تبدیل شده است و استکبار تلاش کردند تا در این سنگر ضربه‌ای را به نظام اسلامی وارد کنند اما غافل از این‌که نماز جمعه کانون مهر و همدلی و دوری از هرگونه نفاق و دورویی است.

وی یکی از مبانی تقویت حضور مردم در جامعه اسلامی را برگزاری نمازهای جمعه به صورت هفتگی اعلام کرد و افزود: در این کنگره عظیم امت اسلامی به صورت هفتگی ارزشمندترین مطالب و مسایل مطرح می‌شود که رهاورد آن آگاهی، ‌بیداری و اطلاع‌رسانی شفاف به آحاد جامعه است.

عبداللهی از نماز جمعه به عنوان مظهر وحدت و قوت امت اسلامی یاد کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام کوشیده‌اند با ترور ائمه جمعه ما در همبستگی و اعتلای این سنگر خللی به وجود آورند اما هرگز به این کار موفق نشدند.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز یکی از عواملی که سبب یأس دشمنان شده است، نماز جمعه است و این نهاد باید تقویت شده که معمار کبیر انقلاب نیز با آینده‌نگری این اهمیت و ضرورت را متذکر شدند.

وی رابطه انسان و معبود، رابطه اجتماعی امام جمعه با مردم و ارتباط سیاسی، اجتماعی را سه رابطه معقول در آیین نماز جمعه برشمرد و خاطر نشان کرد: در برگزاری نمازهای جمعه آن چه که حائز اهمیت است این‌که باید ورع و تقوا و اندوختن کارهای نیک را متذکر شد تا نفس از معاصی و گناهان دور شود.

امام جمعه کوثر شرکت گسترده و منظم در نماز جمعه را وظیفه همگانی اعلام کرد و گفت: مسئولان برای حضور بیشتر اقشار در این خان گسترده باید تلاش کنند و ضرورت دارد این آیین عبادی، سیاسی با صلابت کامل اجرا شده و اقامه شود.

عبداللهی این آیین را بهترین فرصت و مکان برای تبیین ارزش‌های اسلامی توصیف کرد و بیان داشت: نماز جمعه به مانند حج دارای برکات متعدد فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی است.

به گزارش فارس، در شهر اصلاندوز نیز امام جمعه این شهرستان در یادواره شهدای محراب با بیان این‌که نماز جمعه ندای دشمن‌شکن و صلابت همیشه ماندگار امت اسلامی است، اضافه کرد: امروز جنگ نرم بسیار کوبنده‌تر از جنگ سخت شروع شده است و نماز جمعه مکان مناسب برای فراهم آوردن تمهیدات لازم به منظور خنثی کردن اثرات مسموم تهاجم فرهنگی در جامعه است.

حجت‌الاسلام علی اسدزاده افزود: کار فرهنگی برای حفظ و احیای ارزش‌های دینی در جامعه نیازمند طرح و ایده است و همه مسئولان باید برای حفظ شعائر و ارزش‌های دینی خلاقیت و نوآوری را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: این سنگر که بهترین فضا برای بسیج عمومی و مردمی است باید روز به روز تقویت شود تا در یک حرکت و رستاخیز عظیم بتوانیم توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی را خنثی کرده و بر ملا کنیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول