اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

نماز جمعه سبب انسجام جامعه و تبیین کننده مواضع رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: نماز جمعه وحدت آفرین و تبیین‌کننده مواضع رهبری و نظام اسلامی است.

نماز جمعه سبب انسجام جامعه و تبیین کننده مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت پنج مردادماه و سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی گفت: نماز جمعه یک نمازعبادی و سیاسی است و جایگاه نماز جمعه و امام جمعه همگی از اختیارات رهبری است و به این دلیل باید کوشید تا این جایگاه حفظ و تقویت شود.

وی با بیان این که نماز ستون دین بوده و از تمام فرایض بالاتر است، گفت: مردم در نماز جمعه باید به مسائل و منافع خود آشنا شوند و دوستان و دشمنان کشور خود را بشناسند و مهم‌ترین تریبون به عنوان امانت‌دار نظام در کشور، نماز جمعه است.

امام جمعه پلدختر با اشاره به شش مرداد و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ترویج فنی و حرفه‌ای در بین خانواده‌ها باید صورت گیرد، زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان بعد از اتمام دوره تحصیل در فنی و حرفه‌ای می‌توانند وارد بازار کار شوند و باید از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره گیرند.

وی از جوانان خواست تا با ثبت نام و آموزش فنی و حرفه‌ای، آینده شغلی خود را تضمین کنند. حجت الا سلام لروند با گرامیداشت 10 ماه رمضان و شهادت حضرت خدیجه (س) گفت: این بانوی بزرگوار تمام دارائی‌هایش را در خدمت اسلام قرار داد، به پیامبر اسلام (ص) کمک کرد و برگردن شیعه و مسلمانان حق دارد و باید مقام شامخ این زن پاک اسلام پاس داشته شود.

وی با اشاره به 9 مردادماه و روز اهدای خون افزود: نیازمندان زیادی به اهدای خون نیاز دارند که باید در ماه مبارک رمضان به این امر نیز توجه شود، زیرا اهدا کننده خون با اهدای خون خود جان تازه‌ای به بیمار می‌بخشد

امام جمعه پلدختر به روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و  گفت: مادران با محبت و شیر خود بسیاری از بیماری‌ها را از فرزندان خود دور کنند.

خطیب نماز جمعه پلدختر به شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و اظهار داشت: این مجاهد نستوه طرفدار مشروطه مشروعه بوده و برای حفظ و بقای دین و روحانیت از سوی دشمنان نظام پای چوبه‌دار رفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول