اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

نماز جمعه مظهر قدرت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: اجتماع نماز جمعه علاوه بر اینکه نشانه قدرت در جامعه است و از دیدگاه اقتدار ملی نمازهای جمعه یکی از مظاهر قدرت جمهوری اسلامی هستند.

نماز جمعه مظهر قدرت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: نخستین اقامه نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال 58 به فرمان حضرت امام (ره) بود و هنوز چیزی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که حضرت امام (ره) طی حکمی حضرت آیت‌الله طالقانی را به سمت امام جمعه تهران منصوب کردند.

وی افزود: اولین سئوالی که پیش می‌آید این است که چرا حضرت امام (ره) این حکم را دادند زیرا نماز جمعه نمازی حکومتی و در مرحله اول از شئونات امام معصوم است و در مرحله بعد در زمان غیبت از شئونات حاکم اسلامی است و اگر امام جمعه‌ای در جایی خطبه می‌خواند به اذن ولی امر و حاکم اسلامی است.

افشارمنش گفت: نماز جمعه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما رونق نداشت و در زمان انقلاب با ابتکارات حضرت امام (ره) احیا شد و از طرفی دیگر خداوند متعال در قرآن می‌فرماید، وقی شما در زمین حاکم شدید نخستین وظیفه حاکم اسلامی این است که نماز را اقامه کند و همچنین احیا زکات و امر به معروف و مصداق بارز اقامه نمازهای جمعه هستند. 

وی در مورد نقش نماز جمعه در انقلاب اسلامی بیان کرد: اجتماع نماز جمعه علاوه بر اینکه نشانه قدرت در جامعه است نشانه اقتدار ملی کشور ما هم است و از دیدگاه اقتدار ملی نمازهای جمعه یکی از مظاهر قدرت جمهوری اسلامی هستند و دشمنان انقلاب در طول دوره 33 ساله انقلاب اسلامی  همواره تلاش کردند که به این نهاد مقدس ضربه وارد کنند.

افشارمنش تصریح کرد: دشمنان در اوایل انقلاب شهدای بزرگ محراب در سنگر نماز جمعه آنان را به شهادت رساندند و علت اصلی آن هم این است که نمازهای جمعه در کشور تأثیر داشته‌اند هم پشتوانه جنگ تحمیلی و هم خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و آگاهی دادن به مردم در ابعاد معنوی و سیاسی بودند.

وی به جذب اعتبار 100میلیونی برای مصلای بزرگ کهنوج اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ملاقات‌هایی در تهران، قم و کرمان داشتیم و مشکلات شهرستان کهنوج را مطرح کردیم و یکی از ثمرات این دیدارها تصویب نهاد نماز جمعه برای شهر نودژ و تشکیل جلسات متعدد به صورت ویژه برای تدوین نقشه راه فرهنگی جنوب استان است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول