اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

جمع‌آوری 5.410 میلیارد تومان زکات در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول جمع‌‌‌‌آوری زکات استان قروین اظهار کرد: سال گذشته در شهر قزوین 5 میلیارد و 410 میلیون تومان زکات جمع‌‌آوری شده است.

جمع‌آوری 5.410 میلیارد تومان زکات در قزوین

باب‌الله شهسواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به جمع‌آوری زکات در سال گذشته در استان بیان کرد:‌ در سال 90 در استان قزوین 5 میلیارد و 410 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ جمع‌آوری این مقدار زکات نسبت به جمعیت و ظرفیت استان قزوین در سطح مطلوبی است و نشان دهنده این است که مردم استان قزوین مردم متدینی هستند و به فرائض دینی خود از جمله زکات اهمیت قائل می‌شوند.

200 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در قزوین

مسئول جمع‌‌‌‌آوری زکات استان قروین با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی استان ازمحل درآمدهای زکات خاطر نشان کرد: سال گذشته از درآمد جمع‌آوری زکات 200 پروژه عمرانی احداث مسجد، حسینیه، غسالخانه، خانه عالم اجرا شده است.

شهسواری افزود:‌البته بخشی از درآمد‌های زکات استان به محرومین اختصاص یافته است.

عاملان زکات افرادی مطمئن و متدین هستند

وی در ادامه گفت وگو با اشاره به فعالیت‌های ستاد جمع آوری زکات استان اظهار کرد: جمع‌آوری زکات احتیاج به داشتن افرادی مطمئن و متخصص دارد، لذا ستاد جمع‌آوری زکات استان از بین علاقه‌مندان اقدام به جذب عاملان افتخاری زکات در مناطق مختلف استان کرده است.

مسئول جمع‌آوری زکات استان ادامه داد:‌ استفاده از این عاملان زکات در استان سبب تسریع بخشیدن به امر جمع‌آوری زکات در استان شده است.

کشاورزان با عاملان زکات همکاری کنند

وی گفت:‌ تقاضای ما از کشاورزان این است که با عاملان زکات استان همکاری داشته باشند.

شهسواری با اشاره به افزایش علاقه‌مندی کشاورزان به پرداخت زکات خاطر نشان کرد: عاملان زکات ما در همه مناطق استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند و امیدواریم کشاورزان قزوینی با این عاملان زکات همکاری‌های لازمه را داشته باشند.

مردم باید با فواید عام المنفعه زکات آشنا شوند

وی تصریح کرد:‌ توجه به زکات و پرداخت آن بحثی است که از مدت ها قبل در دستور کار ما قرار گرفته است و با برنامه‌هایی سعی در افزایش آگاهی مردم نسبت به زکات داریم.

مسئول جمع‌آوری زکات استان بیان داشت: تبلیغات در خصوص زکات از این جهت است که مردم بتوانند به فواید پرداخت زکات و منافع عمومی آن آشنا شوند.

شهسواری ادامه داد: انجام پروژه های عمرانی عام‌المنفعه از برکات زکات در جامعه است.

 

زکات از مهم ترین وظایف دینی ماست

وی گفت: زکات از مهم‌ترین وظایف دینی ماست که بارها و بارها در قرآن کریم به آن اشاره شده است، به طوری که می‌توان زکات را در حد نماز دانست.

مسئول جمع آوری زکات استان قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به ارائه اهمیت زکات از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت:‌ عاملان زکات ما باید افرادی باشند که علاوه بر این که اعتماد مردم را به خود جلب می‌کنند، بتوانند، مردم را به پرداخت زکات و انجام این فریضه الهی دعوت کنند.

زکات و برکاتی که در زندگی افراد دارد

شهسواری بیان کرد:‌ پرداخت زکات برکاتی در زندگی افراد دارد که اگر مشمولین زکات به این برکات آگاه باشند، با تمایل و رغبت بیشتری زکات اموال خود را پرداخت، خواهند کرد.

وی ادامه داد:‌ امروزه مردم به این باور رسیده‌اند که برپایی نماز از وظایف ماست و به هر نحوی باید نماز را برپا دارند، ولی باید این امر به مردم گفته شود که قرآن کریم نماز و زکات را در یک سطح دانسته و نماز و زکات را در کنار یکدیگر آورده است.

مسئول جمع‌‌‌‌آوری زکات استان قروین در قرآن 32 بار کلمه صریح زکات آمده است و هر جا کلمه زکات بوده به برکت نیز اشاره شده است و این امر نشان می‌دهد که پرداخت زکات همواره موجب برکت در دارایی افراد می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول