اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نور پیشنهاد کرد

10 درصد زکات جمع‌آوری شده در روستاها هزینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نور گفت: 10 درصد زکات جمع‌آوری شده روستاها در همان جا هزینه شود.

10 درصد زکات جمع‌آوری شده در روستاها هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت الاسلام عبدالرحمان باقرزاده پیش‌از‌ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان نور بیان داشت: زکات از امور واجب در اسلام است که به آن کمتر پرداخته شده و در جامعه کمرنگ و حتی فراموش شده است.

امام جمعه شهرستان نور اظهار داشت: لازم است از تمام ظرفیت‌ها برای احیاء این فریضه واجب در شهرستان استفاده شود و با فعال کردن دهیاری‌ها، شوراها و پایگاه‌های بسیج با فرهنگ‌‌سازی از آنان به عنوان عاملان دریافت زکات کمک گرفته شود.

وی پیشنهاد کرد: پنج درصد از زکات جمع‌آوری شده به عنوان تشویق به عاملان پرداخت شود که این امر در قرآن هم آمده و منعی وجود ندارد.

باقرزاده گفت: تا 10 درصد از زکات جمع‌آوری شده به دهیاری همان روستا پرداخت شود و دهیاری مقید شوند تا این مبلغ را در امور عمرانی و خدمات عمومی روستا هزینه کنند که این امر انگیزه را در عاملان و زکات‌دهندگان افزایش می‌دهد.

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج، شوراها و دهیاران در امر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری زکات تاکید کرد و از کمیته امداد خواست تا در طول ماه مبارک رمضان از ظرفیت مساجد برای فرهنگ سازی استفاده کنند.

عبدالقدیر مشایخی پیشنهاد کرد: کمیته امداد با تهیه و تعبیه صندوق‌های زکات در ورودی مساجد از ابتدای ماه مبارک رمضان با فرهنگ‌سازی به نمازگزاران تذکر و یادآوری می‌شود تا از پرداخت زکات غفلت نکنند.

این مسئول ادامه داد: هر مقدار از زکات دریافتی برای امور عمرانی و خدماتی روستا هزینه شود دولت هم معادل همان مبلغ را پرداخت می‌کند تا در بحث عمرانی روستا هزینه شود.

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی رئیس اداره تبلیغات نور هم خواستار تکرار جلسات برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در امر زکات شد و متذکر شد: تبیین بحث زکات، توزیع جزوات و بسته‌های فرهنگی در بین روحانیون و تشویق عاملان زکات موثر‌ترین روش برای احیاء زکات است.

وی اذعان داشت: اداره تبلیغات نیز از ظرفیت‌های خود از جمله هیئت مذهبی و قرآنی، روحانیون طرح هجرت و مستقر در روستاها و مبلغان مساجد در ماه مبارک رمضان برای فرهنگ‌سازی و تذکر و یادآوری این فریضه استفاده کردند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول